WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

در تور دور اروپا از چه کشورهایی دیدن می‌کنیم؟

در تور دور اروپا از چه کشورهایی دیدن می‌کنیم؟

11/ تیر/1397

"اسپیلت البرز تور دور اروپا را به گونه‌ای برنامه ریزی کرده است که درمدت 29 روز، سفری ماجراجویانه به 9 کشور مهم اروپایی" با برترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی داشته باشید و طعم لذت واقعی سفر را بچشید.


این تنها سفر اجرایی در ایران است که شما می‌توانید از 4 تا 9 کشور معروف اروپایی با جاذبه‌های اروپایی را در یک سفر ببینید.

در این مقاله برخی از برترین جاذبه‌های کشورهایی که در تور دور اروپا خواهیم دید، برایتان آورده‌ایم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

یونان؛ قدم زدن در جاده‌ای از تاریخ

سفر فراموش نشدنی خود را با ورود به یونان و شهر آتن آغاز می کنیم. آتن با تاریخ غنی و قدمتی 3 هزارساله، پایتخت اساطیری یونان و مهد تمدن اروپایی است. نام این شهر زیبا از کلمه "آتنا" به معنای الهه جنگ و عقل و خرد گرفته شده است. اما قبل از رفتن به یونان با معماری نفیس، سواحل شگفت انگیز، موزه ها، غذا و فرهنگ، باید مقررات فرهنگی که برای بازدید از این شهر تاریخی و باستانی وجود دارد را بدانیم.
هنگام قدم زدن در سایت‌های تاریخی از کفش هایی با پاشنه های تند و تیز استفاده نکنید چون می‌تواند به آثار باستانی آسیب برساند.
مدیران آثار تاریخی یونان توضیح دادن: "بازدیدکنندگان زن باید کفش هایی بپوشند که آسیبی به آثار ارزشمند نرسانند، این آثار دارای پوستی حساس هستند که رنج می‌برند و مردم باید آن را درک کنند."

مجموعه تپه و موزه آکروپلیس (acropolis)

آکروپلیس ۱۵۰ متر بالاتر از سطح دریا و درمرتفع‌ترین نقطه در شهر آتن قرار دارد و همین موضوع باعث شهرت آن به بلند شهر یا دژ شهر شده است. این بنا 5 قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده و یادآور دوران شکوه و قدمت یونان است.
هر بخش از آکروپلیس دارای یک داستان است و هر سنگی که برای ساخت آن به کار رفته نهفته از تاریخ کهن است که باعث می شود بتوانیم آنچه را که در گذشته‌های دور اتفاق افتاده تصور کنیم.

مجموعه آکروپلیس آتن

مجموعه بی نظیر آکروپلیس بر روی تپه ای تاریخی

 

معبد پارتنون (Parthenon)

پارتنون با ابعاد تقریبا 70 متر طول و 30 متر عرض از سنگ مرمر و ستون‌هایی که اطراف آن را احاطه کرده برای احترام به الهه آتنا در آکروپلیس ساخته شده است که یکی از مهم ترین آثار تمدن یونان باستان است. این شاهکار منحصر به فرد ترکیبی از سبک‌های مختلف معماری و هنر کلاسیک را به شیوه‌ای بسیار خلاقانه نشان می دهد که هر بیننده ای را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

معبد پارتنون

معبد پارتنون محلی برای پرستش الهه آتنا

 

آمفی‏ تاتردیونسیوس (Theatre of Dionysus)

دیونسیوس قدیمی ترین تئاتر جهان و اولین تئاتر سنگی می باشد که امروزه از آن برای اجرای نمایش های موسیقی وکنسرت های متنوع و تئاتر استفاده می شود.

زمانی که پوسانیاس، نویسنده و جغرافیدان مشهور یونانی در زمان حکومت، مارکوس آئورلیوس از این بنا دیدن کرد در توصیف آن نوشت: بهترین سازه‌ای که در نوع خود ساخته شده است" که هنوز هم طرز ساخت آن جزو اسرار استو در ادامه از جاذبه‌های بی‌نظیر محله‏‌ی پلاکا، آگورا، میدان سینداقما وساختمان پارلمان و معبد دلفی، پرستشگاه آپولون و محل سکونت پیشگویان افسانه ای و سنگ آمفولوس بازدید خواهیم کرد.

آمفی تاتردیونسیوس

دیونسیوس قدیمی‌ترین و اولین تئاتر سنگی جهان

 

ایتالیا؛ سرزمین مزه ها

مسلما یکی از جذاب ترین کشورهای اروپا با غذاهای لذیذ و متنوع، معماری و فرهنگ متفاوت، طبیعت و هنرهای بی نظیر ایتالیا است. سفر به ایتالیا کشفی است که باید به آرامی انجام شود در این سفر جذاب فرصت این را داریم که از سه شهر بزرگ رم، فلورانس و ونیز دیدن کنیم و رابطه مستقیم بین طبیعت و تاریخ را با تمام وجود درک نماییم.

رم؛ اوج تمدن جهان

از جاذبه‌های باشکوه رم می توان به آمفی تئاترکلوسئوم (Colosseum)، معبد پانتئون 2000 ساله، چشمه‏ ی عشاق، میدان و فواره‏ ی نووانا، کلیسای زیبا سنت پیتر، موزه و میدان واتیکان، نمازخانه سیستین، نقاشی میکل‏آنژ اشاره کرد. این بناهای تاریخی بی‌شمار نشان دهنده‌ی اوج تمدن و تاریخ این سرزمین هستند.

آمفی تئاترکلوسئوم

آمفی تئاترکلوسئوم (Colosseum) شاهکار معماری رم 

فلورانس؛ مهد هنر اروپا

فلورانس با نقاشی‌های جوتو، دیوید میکل آنجلس، بوتیچلی، لئوناردو داوینچی و تعدادی از دیگر هنرمندان مشهور یکی از شهرهای بزرگ هنر در اروپا محسوب می شود. هنر و خلاقیت در موسیقی کلاسیک و بناهای تاریخی آن از جمله مجسمه داوود میکل‌‏آنژ بر روی تپه، کلیسای دلفیوره با  آثار هنری کهن، برج جوتو، پل وکیو با ساختمان های شگفت انگیز و خیره کننده، میدان سینیوریتا کاملا مشهود است.

فلورانس ایتالیا

 کشف تاریخ در شهر فلورانس مهد هنر اروپا

 

ونیز؛ سرزمین روی آب

شهر رمانتیک ونیز در منطقه ونوتو درنزدیکی دریای آدریاتیک با 150 کانال و بیش از 400 پل  قرار گرفته است. میدان سن مارکو که میدان اصلی ونیز با کافه های شیک و مغازه های فانتزی است مکان بسیار خوبی برای تجربه زندگی شبانه و گوش دادن به موسیقی زنده است. همچنین کلیسای زیبا سن مارکو با ترکیبی از معماری شرق و غرب، پل چوبی ریالتو معروف‌ترین پل جهان و کانال بزرگ با انواع قایق ها، ساختمان‌ها و رستوران‌های زیبا در اطراف آن را از دست نخواهیم داد. همچنین دیدار از شهر پیزا و معروف ترین جاذبه هنری آن برج کج پیزا و قدم زدن در شهر میلان و معاشرت با آدم‌هایی خوش‌پوش و خیابان‌هایی تزیین شده با ویترین‌ها و گالری‌های چشم‌نواز و کلیسای زیبا دومئو را در این شهر شگفت انگیز تجربه خواهیم کرد.

ونیز ایتالیا

قایق سواری در کانال شگفت انگیز ونیز

 

سوئیس؛ کارت پستالی در پس زمینه  کوه‌های پرماجرای آلپ

سوییس به عنوان ثروتمندترین کشور جهان شناخته شده است و پایتخت آن شهر زیبا برن است. این کشور زیبا در کنار کوه های آلپ، دریاچه های خیره کننده، آبشارها و شهرهای زوریخ و ژنو با معماری قرون وسطی خودنمایی می کند. سوییس کشوری فراتر از شکلات‌های معروف‌اش است. تنها کشوری که مردم آن با چهار زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش صحبت می‌کنند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که فرهنگ‌ها و سنت‌ها به زبان‌های متفاوت را در یک کشور تجربه کنند.

جاذبه‌هایی که در این کشور بی‌نظیر خواهیم دید:

ژنو یا شهر صلح یکی از سبزترین شهرهای اروپا است که شما را یرای قدم زدن در خیابان های باریک و کوچه‌های قدیمی و پر جنب و جوش، پارک‌های زیبا دعوت می‌کند. گشت اطراف دریاچه ژنو یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین جهان، دیدن فواره آب ژنو با ارتفاع 140 متر که یکی از بزرگترین فواره‌های جهان محسوب می‌شود. همچنین آشنایی با ساختار موزه سازمان ملل و صلیب سرخ، سازمان مطرح بین المللی را خواهیم داشت.

سوییس

سوییس زیبا در کنار کوه های سفید پوش آلپ

 

فرانسه؛ کشور عاشقان

فرانسه یک کشور عظیم و متنوع است که دارای منظره‌های زیبا از خط ساحلی مدیترانه و اقیانوس اطلس، کوه‌های پوشیده از برف، شهرهای پیشرفته، روستاهای کوچک کوهستانی و قلعه‌های خیره کننده است و لقب پهناورترین کشور اروپای غربی را به خود گرفته است.
زیبایی کشور فرانسه در همه شهرهای آن قابل لمس است به هر شهر این کشور زیبا سفر کنید از فرهنگ، غذا، تئاتر، مد و هنر موردی برای شگفت زده شدن وجود دارد.

 

جاذبه‌هایی که در کشور فرانسه خواهیم دید:

شانزه لیزه که از میدان مارشال دوگل تا میدان کنکورد امتداد دارد با رستوران ها و بوتیک‌های لوکس، مغازه‌های گل فروشی و کلوپ‌های شبانه به عنوان زیباترین خیابان در جهان شناخته شده است. برج ایفل، برجی آهنی و بی نظیر که نماد شهر پاریس و یکی از معروف‌ترین برج‌های مدرن دنیا است. برای 41 سال بلندترین سازه‌ای بود که توسط بشر ساخته شده بود. کروز شبانه ‏روی رود سن، پرآب‌ترین رودخانه فرانسه که از میان شهر پاریس می‌گذرد از دیدن مناظر اطراف آن سیر نخواهیم شد.
مرکز تفریحی دیزنی‌ لند پاریس با بیش از ۱۹ هزار متر مربع وسعت، شامل یک زمین گلف بزرگ، ده‌ها مجتمع تفریحی، رستوران و کافه است و بزرگترین و پربازدیدترین مجموعه‌ی تفریحی در کل اروپا است.  کاخ با شکوه ورسای که به دستور لوئی چهاردهم در قرن 17 در پاریس ساخته شده و از بزرگترین کاخ‌های کلاسیک و سلطنتی جهان محسوب می‌شود.

برج ایفل فرانسه

  ایفل، یکی از معروف ترین برج های مدرن دنیا و نماد شهر پاریس

 

بلژیک؛ گنجینه‌ای از معماری‌های پنهان

بلژیک یک کشور کوچک ولی پرجمعیت و دیدنی در اروپاست.
شهر بروکسل، پایتخت بلژیک با معماری تاریخی بی‌نظیر، فرهنگ‌های سنتی  و آداب و رسوم جالب مردم و از همه مهم ترتنوع غذایی بالا مانند وافل و سیب زمینی سرخ شده به عنوان مقصدی جذاب شناخته شده است. بروکسل نقش مهمی در قاره اروپا دارد زیرا پایگاه اصلی اتحادیه‌ی دولت‌های اروپایی در این شهر واقع شده است.
میدان گرند پالاس در مرکز شهر بروکسل با بناهای چندصدساله‌، کافه‌های قدیمی و مرکزهای خرید در اطراف آن به عنوان یکی از زیباترین میدان‌های جهان شناخته شده است.

بلژیک

میدان گرند پالاس در مرکز شهر بروکسل خودنمایی می کند

 

هلند؛ کشور لاله‌ها

سنت و مدرنیته اینجا در هم آمیخته اند، شاهکارهای هنری و معماری، آسیاب بادی های قدیمی زیر آسمان آبی، مناظر طبیعی و گل های رنگارنگ لاله وکافه ها با طراحی زیبا، هلند را برای هر نوع سلیقه و دیدگاهی آماده کرده است.
آمستردام پایتخت هلند، به شهر جادویی شهرت دارد زیرا وقتی در آن هستید حس متوقف شدن زمان وجود دارد همچنین دیدن شهر با قایق از طریق کانال‌های آبی، آن را به یکی از عجیب ترین و زیباترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. با وجود موزه‌های جهانی، جشنواره های مردمی، تئاتر، موسیقی زنده، گالری های متنوع هیچ کمبودی در شهر آمستردام نیست.

هلند

دوچرخه سواری و لذت واقعی زندگی در بین لاله های رنگارنگ

 

آیسلند؛ جادوی طبیعت در شمالی‌ترین نقطه جهان

ایسلند شمالی‌ترین کشور اروپا و جزیره ای در اقیانوس اطلس می باشد جایی که آتش و یخ در کنارهم قراردارند. پایتخت و بزرگ تر ین شهر آن ریکیاویک با ساختمان های رنگارنگ و دلربا و طبیعتی چشم نوازاست. وجود یخچال های طبیعی در آن باعث شده به هر طرف که نگاه کنیم دیواری از یخ را در اطراف مان ببینیم.
موقعیت جغرافیایی ریکیاویک باعث شده تا پدیده‏ های طبیعی و زمین شناختی منحصر به فردی با مناظرخیره‏ کننده‏ ای همچون آبفشان های طبیعی و چشمه‏ های آبِ گرم که هر ۵ تا ۸ دقیقه فوران می کند و ارتفاع آب آن به۴۰ متر هم می رسد دیده شود.
جاذبه‌های دیگری که در ایسلند خواهیم دید:
وال‎های بازیگوش در اقیانوس‏ آتلانتیک، که پس از اقیانوس هند جوان‌ترین اقیانوس کره‌ی زمین می باشد. این اقیانوس جایی است که یکی از کوه‌های یخ آن بزرگ‌ترین کشتی مسافربری دنیا، کشتی معروف تایتانیک را به دل دریا کشاند.

آیسلند

طبیعت متفاوت در شمالی‌ترین نقطه جهان آیسلند

 

دانمارک؛ آرام‌ترین کشور دنیا

دانمارک یکی از قدیمی‌ترین حکومت های پادشاهی جهان است که تاریخچه آن به حدود سال ۱۰۰۰ میلادی، عصر وایکینگ‌ها بر می‌گردد. لقب آرام‌ترین کشور دنیا را به دانمارک داده اند شاید به دلیل اینکه این همه آرامش دانمارکی برای بقیه عجیب باشد ولی آن‌ها اصلا آدم های عجولی نیستند. کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک، شهری با بافت تاریخی و قدیمی و خیابان‌های زیبای سنگ فرش شده است. باغ‌های معروف تیوولی، قصر سلطنتی، مجسمه پری دریایی و بازار قدیمی ماهی فروشان از دیگر جاذبه های معروف آن است.

دانمارک

اجرای موسیقی زنده در خیابان های زیبای سنگ فرش شده

 

آلمان؛ کشور تکنولوژی

آلمان را با شهرهای تاریخی شگفت انگیز برلین، مونیخ و هامبورگ و طبیعتی متنوع هنوزهم باید کشف کرد. آلمان مترادف با بسیاری از چیزهاست از جمله هنر و موسیقی پر جنب و جوش در شهرها، جنگل ها وسواحل زیبا، کلیساهای بزرگ، قلعه های تاریخی.
آلمانی ها اغلب به عنوان افراد جدی در نظر گرفته می شوند اما به دلیل دقت درمهندسی و تولید محصولاتی با تکنولوژی بالا در سراسر دنیا شناخته شده هستند و از لحاظ فرهنگی و قدرت های اقتصادی یکی از برترین کشورهای اروپایی در تولید اتومبیل می باشند.
برلین پایتخت آلمان و یکی از جذابترین و هیجان انگیزترین شهرها در اروپا است با رفتن به محله های قدیمی و بازدید از موزه پرگامون و موزه تکنولوژی به تاریخچه بسیار طولانی آلمان پی خواهیم برد.
با بازدید از دیگر جاذبه‌های زیبا برلین نظیر بقایای دیوار برلین، ساختمان رایشتاگ، دروازه براندنبورگ خاطره سفر به آلمان را به یاد ماندنی‌تر کنید.

آلمان

کتیبه 113 متری در موزه پرگامون با تصویری از جنگ خدایان و غول‌های تزئین شده

 

سفر 29 روزه و ماجراجویانه به دور اروپا و بازدید از 9 کشور برتر اروپایی یونان، ایتالیا، سوئیس، فرانسه، بلژیک، هلند، آیسلند، دانمارک با کلی تجربه های جدید و فراموش نشدنی در آلمان به پایان می رسد.

 

با ما همراه شوید تا رویای سفر به دور اروپا برایتان به حقیقت بپیوندد.


11/ تیر/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف