WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

در اوج، کویر نوردی کنید!

در اوج، کویر نوردی کنید!

25/ اسفند/1396

دلتان یک تجربه‌ی ناب و به‌یادماندنی می‌خواهد؟ دوست دارید لمس طبیعت بکر را به معنای واقعی را تجربه کنید و زمانی را برای کسب تجربه‌های نو و بی‌نظیر داشته باشید؟


 تور «اوج کویرنوردی» برنامه‌ای است که با ویژگی‌های منحصر به فردش نه‌تنها کویر و زیبایی‌هایش را به شما نشان خواهد داد بلکه تجربیاتی را اختیارتان می‌گذارد که کمتر کسی تا به حال موفق به دیدن و کسب آنها شده است!

بهار در کویر

درختان باشکوهی در کویرها می‌رویند که در فصل بهار برخی از آنها با برگ‌ها و شکوفه‌های رنگارنگ خود، بسیار تماشایی خواهند بود. مسیری که برای برنامه‌ی «اوج کویرنوردی» انتخاب کرده‌‌ایم؛ در مسیر درختان سرسخت و زیبای «گز» و «تاغ» قرار گرفته است و بی‌شک قدم زدن در میان این پوشش گیاهی خاص، برایتان به‌یادماندنی خواهد بود.

گلهای کویر

گلهای کویری

آفرود، یک هیجان بی انتها

تجربه‌ی گذر از فراز و فرودهای کویر  با ماشین‌های آفرود اتفاق هیجان انگیز دیگری است که در اوج کویر به آن دست خواهیم یافت. ماشین‌های استاندارد و ایمن آفرود کمک می‌کنند تا با فراغ بال به دنبال هیجان بروید و بدون نگرانی از این بخش از سفر لذت ببرید.

آفرود کویر

آسمان گردی کویری

آسمان، این سرزمین بدون جنگ و بدون مرز سال‌هاست که به سبب فعالیت‌های انسانی زیر هاله‌ای از نورهای مصنوعی و آلودگی‌های گوناگون شهرها مدفون شده است. در جهان فقط قسمت‌های کمی باقی‌مانده‌اند که هنوز می‌توانند به‌عنوان محلی برای دیدن زیبایی‌های آسمان شب مورد استفاده قرار بگیرند و کویرهای مرکزی ایران یکی از همین قسمت‌هاست. در سفرمان، آسمان و زیبایی‌هایش را از دست نخواهیم داد و فرصت‌های متعددی برای تماشا و دانستن درباره‌ی این موهبت طبیعی خواهیم داشت.

شب کویر

قافله شتر در میان رمل ها

در کویر نخل و شتر از احترام و ارزش خاصی برخوردار است و در سفرمان به اوج کویر گشت در نخلستان‌های بکر طبیعی و فرصت‌های ناب برای شترسواری را از دست نخواهیم داد. دیدن عبور شترها از میان رمل‌های کویری و سایه‌هایی که روی زمین می‌سازند برای عکاسان کادرهای بی‌نظری خواهد ساخت و عکس‌هایی به‌یادماندنی را از این سفر باقی خواهد گذاشت.

غروب کویر

بفرمایید قزل آلای کویری

کویر اقلیم بسیار جالب و هیجان‌انگیزی است و رازهای زیادی برای شگفت‌زده کردن‌تان خواهد داشت. یکی از این رازها ماهی قزل‌آلای مخصوصی است که در برکه‌های کویری زندگی می‌کند و کباب آن به صورت ویژه برای همسفران این تور آماده خواهد شد. ماهی‌هایی که در کویر پرورش پیدا می‌کنند طعم بسیار خاصی دارند و در ذهن ماندگار خواهند شد. به جز این غذای خاص، انواع نوشیدنی‌های محلی، سبزیجات خوشمزه، کباب شتر و غذای مخصوصی که با گوشت بز تهیه می‌شود را نیز در برنامه قرار داده‌ایم.

در میان رملها

کویر را بشناسید

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین بازی‌ها در طبیعت، دنبال کردن ردپای حیوانات خجالتی کویر و دانستن درباره‌ی آنهاست. یکی از اهداف سفر به اوج کویر  بالا بردن آگاهی عمومی درباره‌ی این موجودات و حفاظت از گونه‌هایی است که در خطر نابودی قرار دارند.

روباه شنی

فرهنگ به وسعت کویر

مردم کویر فرهنگ، آداب و رسوم، موسیقی و حتی بازی‌های فولکوریک جالبی دارند که متاثر از اقلیم و شیوه‌ی معیشت آنهاست. شناختن فرهنگ‌های جدید، دانستن درباره‌ی شیوه‌ی زندگی مردم سرزمین‌های کویری و همنشینی‌هایی برای شنیدن داستان‌های جذاب آنها فرصتی است که در سفر به اوج کویر نصیب همسفران خواهد شد.

به طبیعت بازگردید

خیلی از گردشگران ماجراجو دوست دارند که علاوه بر جاذبه‌های متنوع، تجربه‌های خاصی هم داشته باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، سفر به اوج کویر برایتان بسیار مناسب خواهد بود. می‌توانید آب را روی آتش گرم کنید و در حمام‌های صحرایی که برپا خواهیم کرد، یک دوش صحرایی بگیرید. می‌توانید زیر آسمان پر ستاره در کمپ حرفه ای اسپیلت البرز که گرم و امن هستند بخوابید و سه روز به معنای واقعی به طبیعت بازگردید.

شب در کویر

از جاده‌ی ابریشم تا دژهای مستحکم

در این سفر فکر کوهنوردان را هم کرده‌ایم و برنامه‌های کوهنوردی سبکی را تجربه خواهیم کرد. دیدن دریاچه‌ی نمک و پلی‌گون‌های منظم آن تابه‌حال عکاسان زیادی را به منطقه کشانده و ما هم برنامه‌ای برای دیدن این دریاچه‌ی کهن خواهیم داشت. در مسیر کویرنوردی به قلعه‌ها و بخش‌هایی از جاده‌ی ابریشم برمی‌خوریم که اگر خوب گوش کنید، هنوز صدای کاروان‌هایی که بار ابریشم از چین به یونان می‌برند، به گوش می‌رسد.

جاده ی ابریشم

تور «اوج کویرنوردی» در نوروز یکی از به‌یادماندنی‌ترین اجراهایش را خواهد داشت و در آن به تمام جزییات یک سفر حرفه‌ای و طبیعت‌گردی پرداخته شده است. اگر می‌خواهید سفری داشته باشید که شبیه هیچ سفر دیگری نیست، اوج کویرنوردی را از دست ندهید.

همه فقط در یک تور

تور "اوج کویرنوردی" توسط شرکت اسپیلت البرز برای شما که عاشق کویر هستید طراحی و در نوروز 97 دوباره اجرا خواهد شد، اگر همه چیز کویر را در یک تور می‌خواهید این سفر خاص را از دست ندهید، چیزی از فصل کویر باقی نمانده است.


برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی تور اوج کویر نوردی کلیک کنید.


25/ اسفند/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف