WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

تورهای تعطیلات شهریور ماه

تورهای تعطیلات شهریور ماه

6/ شهریور/1397

شهریور ماه، آخرین ماه از فصل پر سفر تابستان هم به سرعت به پایان خواهد 


و چیزی باقی نخواهد ماند جز انتظار سفرهایی دوباره در دل گرمای تابستان، شهریور یک حُسن دیگر هم دارد، خورشید از شدت تابش خود کم کرده و گویا با خنکای پاییز کمی دوش به دوش شده است. 

تورهای طبیعت‌گردی اسپیلت البرز به بکرترین و زیباترین نقاط ایران را در تعطیلات شهریور ماه از دست ندهید. در معرفی شاخص‌ترین تورهای تعطیلات شهریورماه با ما همراه باشید:

 

تور ییلاق آغوزحال

(گذر از جنگل های سیالان)

آغوزحال نام یکی از ییلاقات مرزی استان مازندارن و استان گیلان است که آب‌وهوایی خنک و مطبوع دارد. در تور ییلاق آغوزحال، تجربه‌ای خاص در ییلاقات دو هزار با هوای پرطراوت و مناظری رویایی، طی مسیرهای کوهستانی - جنگلی شمال قله کوه سیالان، طبیعت گردی و پیاده روی در مراتع سرسبز و عکاسی از مناظر بی‌بدیل منطقه، دیدن جنگل و جلگه و دریا در یک قاب از ارتفاعات بالا، شب نشینی دور آتش و خوابی عمیق در هوای پاک کوهستان، صرف صبحانه از فراورده های ییلاق به استقبال گردشگران خواهد آمد. 

تور ییلاق آغوزحال

 آغوزحال، ییلاقی وصف‌ناپذیر در دامنه‌های کوه سیالان

تور رصدخانه مراغه تا غار آبی سهولان

(سفر با قطار درجه یک 4 تخته)

رصدخانه مراغه در دوره هلاکوخان زیر نظر خواجه نصیر الدین طوسی در شهر مراغه ساخته شده است. هدف از ساخت رصدخانه‌ها، نظاره ستارگان و دیگر صور فلکی در آسمان بوده است. در تور رصدخانه مراغه، به شهر باستانی مراغه می‌رویم و علاوه بر بازدید از این رصدخانه تاریخی از گنبد سرخ و گنبد کبود هم دیدار می‌کنیم. پس از آن به دیدار غار آبی سهولان، دومین غار بزرگ آبی ایران خواهیم رفت و با قایق سواری در آب راهه های آن سفری اکتشافی به اعماق غار خواهیم داشت. مهاباد دومین شهری است که از آن بازدید می‌کنیم. در این شهر به دیدار دریاچه سد مهاباد می‌رویم و از بازار شهر که اجناسی از آن سوی مرزها در آن یافت می‌شود بازدید خواهیم کرد. 

تور رصد خانه مراغه

 رصدخانه مراغه یکی از یادگارهای علمی و فلکی خواجه نصیرالدین طوسی، فیلسوف، ریاضیدان و منجم بزرگ دوره ایلخانی است

تور ییلاق مازیچال

(کمپینگ چادر در ییلاقات بکر)

در ارتفاعات استان مازندارن، خطه‌ای سرسبز با وسعت دید بی‌کران واقع شده‌است که ممکن است از وجود آن بی‌خبر باشیم. مازندارنی‌ها نام این روستای کشف‌نشده را مازیچال، یعنی گودالی از درختان بلندقامت بلوط، نامیده‌اند. در مازیچال پیوند جنگل و ابر و مه را از نزدیک خواهیم دید. زندگی ناب روستایی هنوز در مازیچال در جریان است. در تور ییلاق مازیچال به طبیعت‌گردی و پیاده‌روی در جنگل‌ها و مراتع رویایی خواهیم پرداخت و از کوه های مرتفع و پربرف منطقه عکاسی خواهیم کرد. تجربه یک شب اقامت در چادرهای طبیعت‌گردی و نوش جان کردن جوجه کباب آتشی در خنکای ییلاق، جاذبه وصف‌ناپذیری به این سفر بخشیده است.

تور ییلاق آغوزحال

 مازیچال ییلاقی که کمتر آن را می‌شناسیم

 تور ماسال و ییلاق اولسبلانگاه

(سفر به خنکای نسیم)

سفر به ماسال، آرزوی همه کسانی است که تصاویر شگفت‌انگیز آن را دیده‌ و وصف آن را شنیده‌اند، ماسال را بهشت گمشده گیلان نامیده‌اند. یکی از روستاهای استثنایی این منطقه، اولسبلنگاه است. در اولسبلنگاه می‌توانید ابرها را در آغوش بگیرید و عطر ناب طبیعت را استشمام کنید. در تور ماسال و ییلاق اولسبلنگاه، نیسان‌سواری و پیاده‏‌روی درمراتع زیبای ماسال تا ارتفاعات آلاله‏ پشت (قتلگاه میرزا کوچک‏خان جنگلی)، گشت و گذار در هوای لطیف ییلاق "خاریدول"، عکاسی از مناظر رویایی منطقه، اقامت در خنکای ییلاق و شب نشینی دور آتش را تجربه خواهید کرد.

تور ماسال

اولسبلنگاه به زبان تالشی به معنی جایگاه بلندی است که بر روی آن درخت ممرز می روید

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی تورهای طبیعت گردی کلیک کنید.


6/ شهریور/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف