WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

گنگ؛ رود مقدس هندوها

گنگ؛ رود مقدس هندوها

17/ شهریور/1397

گنگ (Ganges) بزرگترین و معروفترین رودهندوستان با ۲۵۰۶ کیلومتر طول است. این رود از مرکز کوه‌های هیمالیا


گنگ؛ رود مقدس هندوها

گنگ (Ganges) بزرگترین و معروفترین رودهندوستان با ۲۵۰۶ کیلومتر طول است. این رود از مرکز کوه‌های هیمالیا سرچشمه می‌گیرد و سراسر شمال هند و نیز کشور بنگلادش را سیراب می‌کند و سپس از طریق یک دلتا به خلیج بنگال می‌ریزد. در اطراف رود گنگ مزرعه‌های حاصل‌خیز و شهرهای بزرگی قرار گرفته‌اند.

گنگ رود مقدس هند

گنگ رود مقدس هند 

 

مردم هند به دلایلی رود گنگ را مقدس می دانند یکی به خاطر اهمیت خاص این رود در مذهب و عقاید مردم هندوستان است و دیگری آب منحصر به فرد آن می باشد. آب گنگ به دلیل داشتن برخی مواد معدنی فاسد نمی شود و مدتها سالم می ماند. اما آرامش نابی که گنگ دارد و انسان را از ناملایمات اجتماعی و اقتصادی شهر دور می کند می تواند دلیلی دیگر از مقدس بودن آن باشد و به یکی دیگر از عجایب زندگی در هند تبدیل شود.

 گنگ رود مقدس هند

گنگ رود مقدس هند

 

هندوها از گذشته های دور رود گنگ را مقدس می دانستند و اهمیت خاصی برای آن قایل بودند. در کرانه این رود معبد های بسیاری بنا شده است. هر ساله میلیونها هندی برای زیارت به سواحل آن می آیند تا گناهانشان را در آب آن بشویند و روحشان را از آلودگی ها پاک کنند. هندوها آرزو دارند که در ساحل رود گنگ بمیرند و خاکستر جسدشان در آب آن ریخته شود کسانی که قبل از مرگ نمی توانند رود گنگ را زیارت کنند هنگام مرگ چند قطره از آب مقدس آن را می نوشند.

 گنگ رود مقدس هند

سواحل گنگ لحظه‌های ماندگاری را به شما هدیه می کند لحظاتی که با زمزمه آب به خواب می روید و با صدای آب از خواب برمی‌خیزید.

در تور هند با اسپیلت البرز همراه شوید.


17/ شهریور/1397



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف