WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

هند؛ سرزمین افسانه‌ها و خدایان

هند؛ سرزمین افسانه‌ها و خدایان

29/ شهریور/1397

هند شامل تعداد زیادی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین معابد دنیا است که با نام سرزمین روحانیت شناخته هند شامل تعداد زیادی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین معابد دنیا است که 


به نام سرزمین روحانیت شناخته می‌شود، شامل مذهب های مختلفی به نام‌های هندو، براهما، بودا می باشد. معبدهای هندو با سبک‌های معماری فوق العاده ای ساخته شده اند این معبدها مختص خدایان آئین هندو از جمله شیوا، گانش، ویشنو و ایزدبانو هستند که معبدهای مختص به شیوا و ویشنو از مشهورترین مکان ها هستند.

خاجوراهو

خاجوراهو

 

مجموعهٔ تاریخی خاجوراهو واقع در چاتاپور شامل مجموعه ای از معابد است که در یک محوطه قرار دارند شهرت این مجموعه به دلیل وجود مجسمه‌های مختلف می باشد که به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در هندوستان تبدیل شده است. این مجسمه‌ها از ماسه‌سنگ‌هایی با سایه‌های صورتی،‌ زرد کمرنگ و زرد نخودی ساخته شده‌اند نمای بیرونی معبدها به زیبایی با حکاکی‌های پیچیده‌ای تزئین شده اند این حکاکی‌ها نشانگر سبک زندگی سنتی زنان در قرون وسطی و همچنین زندگی روزمره‌ی موسیقی‌دان‌ها، کشاورزها، کوزه‌گرها و سایر مردم است این معبدها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

 

خاجوراهو

 

تنها یک نکته هست که در تمام این معابد مشترک است این ها شاهکارهای معماری منحصر به فردی هستند که میلیون ها نفر را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کنند.

خاجوراهو

پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این معبدهای باستانی مشهور در تور هند با اسپیلت البرز همراه شوید.


29/ شهریور/1397



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف