WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

آکشاردام؛ جایگاه مقدس خدا

آکشاردام؛ جایگاه مقدس خدا

23/ آبان/1396

هند سرزمینی پر از رمز و راز با تاریخ و فرهنگی غنی است در هنگام گشت و گذار در این سرزمین، معابد و ساختمان‌های بسیاری خودنمایی می‌کنند اما معبد آکشاردام چیز دیگری است.


وقتی وارد مجموعه باشکوه آکشاردام می‌شوی، عظمت معبد بلافاصله نگاهت را مجذوب خودش می‌‌کند. در میان مکان‌های دیدنی هند، معبد آکشاردام در دهلی نو یکی از مراکز پرجاذبه ای است که هرساله تعداد بسیاری گردشگر را پذیرایی می کند و بیشتر توریست ها برای دیدار از این معبد به دهلی‌نو می روند. این معبد سومین معبد بزرگ هندوستان نیز به شمار می‌رود آکشاردام به معنای جایگاه مقدس خداست.

آکشاردام

آکشاردام

 

برای ساخت و طراحی آکشاردام از هنر و معماری سنتی و اصیل هندی بهره برده شده این معبد با استفاده از شش هزار تن ماسه‌سنگ صورتی ساخته شده است. بت طلا سوآمیناران کسی که معبد به او اختصاص داده شده زیباترین بخش و باغی که معبد در آن قرار دارد بسیار جذاب است. آکشاردام تنها معبدی‌ است که حکاکی‌های فوق العاده و بی نظیری را بر روی آن می‌توان مشاهده کرد که شامل پیکره‌های افراد مقدس هندوستان است.

آکشاردام

آکشاردام

 

مورد بعدی که می‌توان بیان کرد نمایش آبی است که شب‌ها برگزار می‌شود در این نمایش افسانه هندو ناچیکتا به تصویر کشیده می‌شود. همچنین در جای جای معبد پیکره‌های موجوداتی چون فیل که نماد قدرت و شیر را که نماد شجاعت است می‌توان دید فیل در ابعاد واقعی آن به چشم می‌خورد که به جهت احترام و نقش پررنگ آن در تاریخ و فرهنگ هندی ها است.

آکشاردام

آکشاردام

با اسپیلت البرز عزم سفر به معبد خدایان، آکشاردام را داریم در تور ناشناخته های هند با ما همراه شوید.


23/ آبان/1396



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف