WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

بوتان؛ شهری مدرن در کنار سنت های باستانی

بوتان؛ شهری مدرن در کنار سنت های باستانی

1/ مهر/1395

پایتخت بوتان یک شهر منحصر به فرد با ترکیبی فوق العاده از مدرنیته در کنار سنت های باستانی است


"

بوتان؛ شهری مدرن در کنار سنت های باستانی

تیمفو پایتخت بوتان یک شهر منحصر به فرد با ترکیبی فوق العاده از مدرنیته در کنار سنت های باستانی است. جمعیت شهر شاید به عنوان یک پایتخت کم باشد اما با این حال تیمفو شهری پر جنب و جوش و سرزنده است. هنگام گردش در تیمفو شما می توانید با توجه به علاقه تان به اکتشاف در این شهر بپردازید. تیمفو با توجه به تاریخ عظیمی که دارد یکی از مراکز بودایی جهان به شمار می رود و هنوز هم بسیاری از مردم این شهر آداب و سنن کهن خود را اجرا می کنند.

 تیمفو پایتخت بوتان

بوتان

 

مجسمه دوردنما، یکی از عظیم ترین مجسمه های بودا در جهان است که تقریبا 51متر ارتفاع دارد. هدف از ساخت آن پیام صلح و شادی در کل جهان بوده است. مجسمه از جنس برنز ساخته شده و در آن طلاکاری هایی به کار رفته است. چندین هزار مجسمه بودای کوچک در داخل مجسمه دوردنما قرار دارد که به زیبایی و بزرگی آن می افزاید. در پایین مجسمه ها هم مکانی برای عبادت وجود دارد.

 مجسمه دورنما در بوتان

بوتان

بوتان

 

تاریخ بوتان در متون کهنی نهفته است که در کتابخانه ملی تیمفو به خوبی از آنها نگه داری می شود. هزاران نسخه خطی و متون کهن در این کتابخانه وجود دارد که برای گردشگران می تواند جذاب باشد. کتابخانه ملی مجهز به بخش مدرن علمی هم هست و نسخه های کتیبه ای از سنت های بودایی در آن نگهداری می شود.

 بوتان 

در تور نپال  برای آشنایی با زندگی روزمره مردم تیمفو به خیابان و بازار سری می زنیم، مردم آرام و زندگی روستایی آنها حتما شما را شگفت زده خواهد کرد.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز
 

"


1/ مهر/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف