WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

روز ملی دماوند و جشن تیرگان مبارک

روز ملی دماوند و جشن تیرگان مبارک

19/ تیر/1395

دماوند در سیزدهم تیر ماه هر سال حال و هوای خاصی دارد.


دماوند در سیزدهم تیر ماه هر سال حال و هوای خاصی دارد. همه روستاهای اطراف دماوند در حال برگزاری جشن هستند، جشنی ملی با مراسم‏هایی ویژه همچون برف چال که برای نگهداری آب به دست آمده از باقی مانده‏ی برفهای زمستان دماوند است و مراسمهای زیبای دیگر.

دماوند برای ما ایرانیان تنها یک کوه نیست، یک قله نیست، یک شکوه و یک عظمت است عظمتی که فقط در عبارت "بلندترین قله ایران" خلاصه نمیشود، عظمتی که در اساطیر ایران جایگاه ویژه ای دارد و در فرهنگ ایران مظهر پایداری و استواری است و در اشعار بسیار از آن نام برده شده و نیز برای آن اشعاری سروده اند:

ای دیو سپید پای در بند!   ای گنبد گیتی! ای دماوند!
از سیم به سر یکی کله‌خود    زآهن به میان یکی کمربند

دماوندِ با شکوه در تاریخ سی تیر ماه سال 1387 به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. از آن زمان به بعد، روز 13 تیرماه هر سال به عنوان روز ملی دماوند شناخته می شود و همواره در این روز، جشن های و مراسم ویژه ای در دماوند برگزار می شود.

اسپیلت البرز ضمن تبریک به تمامی ایرانیان به مناسبت این روز با شکوه، مفتخر است اعلام دارد:

در سال 1394 اتفاقی زیبا در کوهنوردی ایران رخ داد، شرکت اسپیلت البرز که همیشه یکی از شرکتهای شناخته شده در اجرای تورهای کوهنوردی در داخل و خارج از کشور بوده، اقدام به احداث اکوکمپ دماوند شامل دو کمپ پایه (base camp) و پیشرفته (advanced camp) در ارتفاع 4200 متر جبهه شمالی قله دماوند نمود و از همان روزهای اولیه میزبان کوهنوردان برای صعود این قله با شکوه شد.

اکو کمپ دماوند

امسال نیز در تعطیلات عید فطر تور کوهنوردی صعود قله دماوند پا برجاست و کوهنوردانی که آرزوی صعود قله دماوند را دارند همنورد با اسپیلت البرز، می توانند به صعودی ایمن فکر کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تور کوهنوردی صعود قله دماوند بر روی آن کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اکوکمپ دماوند بر روی آن کلیک کنید.


19/ تیر/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف