WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

پارک جنگلی ژانگ جیاجیه؛ جئوپارک جهانی

پارک جنگلی ژانگ جیاجیه؛ جئوپارک جهانی

14/ مرداد/1396

یکی از این جاذبه های طبیعی چین، پارک جنگلی ژانگ جیاجیه است، حیف است که نگذاریم چشمانمان با این مناظر شگفت آشنا شود پس با ما همراه باشید تا با دیدنی های آن بیشتر آشنا شویم.


 پارک جنگلی ژانگ جیاجیه به وسعت حدود ۱۳۰ کیلومتر مربع در ۳۲ کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه قرار دارد. در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان یونسکو به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت گردید و در سال ۲۰۰۴ هم به عنوان ژئوپارک جهانی معرفی شد. بیشتر شهرت این پارک به سبب ستون های صخره ای بلندی است که اولین فیلم مشهور سه بعدی سینمایی به نام آواتار (۲۰۱۲) در آن فیلم برداری شد.

 پارک ملی چانگ ژیاژیه

 

در سال ۲۰۰۷، پارک ملی جنگل ژانگ جیاجیه وارد لیست مناطق درجه اول، دیدنی چین قرار گرفت. این جنگل یک منبع غنی عرضه اکسیژن است و در کنار آن موزه فرهنگی و مذهبی مردم بومی قرار دارد. این منطقه جنگلی قبلا یک مکان ممنوعه بود و هر کسی نمی توانست وارد آن شود در سال ۱۹۸۲ شورای دولتی چین نام مزرعه جنگلی را به “پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجیه“ تغییر داد و این زمان بود که اولین پارک جنگلی ملی در چین ساخته شد و عنوان پارک جهانی زمین شناسی را نیز کسب کرد.

 پارک ملی چانگ ژیاژیه

پارک ملی چانگ ژیاژیه

 

کوهستان یوان ژیاژیه

کوهستان یوان ژیاژیه واقع در بخش شمال پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجیه، به سبب کوه های شیب دار، ستون‌های سنگی عجیب و غریب و دره های عمیق اش بسیار دیدنی است. صحنه های فیلم آواتار نیز مربوط به این کوهستان است و همچنین منطقه روح های سرگردان در این قسمت واقع شده اند حدود ۸۰۰ متر که وارد کوهستان می شویم یک دنباله زیگزاگ شما را با خود تا بالا می برد که سرزمین ارواح سرگردان در مقابل روی شماست.

 پارک ملی چانگ ژیاژیه

 

شما می توانید بسیاری از اشکال و اندازه های مختلف که ممکن است بخشی از آن ها در ابرها پنهان باشند را ببینید، به خصوص بعد از باران، کاملا احساس می‌کنید که در سرزمین عجایب ایستاده اید. حالا چرا سرزمین ارواح؟!، گویا بازدید کننده ها که سخت محسور مناظر زیبا و مرموز می شدند راه برگشت را گم می کردند به همین دلیل این سرزمین را سرزمین روح  نام گذاری می کنند. شگفتی دیگر این مکان وجود طولانی‌ترین و بالاترین تله کابین جهان است که در کتاب رکورد گینس نیز ثبت شده است.

 پارک ملی چانگ ژیاژیه

پارک ملی چانگ ژیاژیه

 در تور کشف ناشناخته های چین همراه ما باشید و دنیای جدید را امتحان کنید.


14/ مرداد/1396



تورهای مرتبط
در این بخش تورهای مرتبط با این مطلب آمده است.
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف