WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

دکتر محمد محمدی در کمپ 2 اورست

دکتر محمد محمدی در کمپ 2 اورست

15/ اردیبهشت/1395

طبق آخرین خبرهای رسیده از اورست، دکتر محمد محمدی کوهنورد ایرانی که ماه گذشته جهت صعود اورست به هیمالیای نپال رفته است بامداد روز دوشنبه  6 اردیبهشت 95 صعود خود را به سوی کمپ یک و دو اورست آغاز کرده است


پس از هفت ساعت کوهپیمایی و عبور از آبشار یخی خومبو به کمپ 1 رسید. او در همان روز صعود خود را پی گرفته و پس از 4 ساعت توانست به کمپ دو اورست در ارتفاع ۶۴۰۰ متری صعود کند. دکتر محمدی جهت هم هوایی دو شب را در کمپ دو به سر برده و روز سوم به طرف کمپ اصلی فرود آمد.

بنا به گزارشهای رسیده، در مسیر یخچال خومبو که اکنون پس از دو سال وقفه بازگشایی می شود امسال تعداد نردبان های کمتری کار گذاشته شده و در عوض گذر از عوارض یخچالی بیشتر به صورت عمودی می باشد.


 

دکتر محمدی بنا دارد در تلاش بعدی خود پس از  یک شب اقامت مجدد در کمپ دو، به کمپ سه صعود کرده و یک شب را در آنجا بیتوته کند. آنگاه به کمپ اصلی باز گشته و آماده صعود نهایی شود.

دکتر محمدی در بیس کمپ اورست
 

اجرای دوره هم‌هوایی صعود قله اورست که بلندترین قله جهان با ارتفاع ۸۸۴۸ متر می‌باشد، چندین هفته به طول می‌انجامد.

در حال حاضر حدود 270 کوهنورد در کمپ اصلی اورست حضور دارند. این در حالی است که در دو سال گذشته به علت بهمن و زلزله هیچ صعودی از مسیر جنوبی به اورست صورت نگرفته است اما تا سه سال قبل، در این فصل معمولا بالغ بر 600 کوهنورد در منطقه اورست حضور داشتند و برای صعود بلندترین کوه جهان تلاش می کردند که به نظر می آید امسال شاهد کاهش چشمگیر صعود کنندگان به اورست بوده ایم.

دکتر محمدی و کوهنوردان ایرانی در بیس کمپ اورست
 

امیدواریم دکتر محمدی و دیگر کوهنوردان خوب کشورمان که هم اکنون در منطقه به سر می برند مراحل صعود را با موفقیت و سلامتی پشت سر گذاشته و با رسیدن به بام جهان، افتخاری دیگر برای ایران بیافرینند.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز

همچنین در این باره بخوانید:

دکتر محمد محمدی در راه صعود قله اورست

دکتر مصطفی معین توکلی موفق به صعود قله مراپیک شد


15/ اردیبهشت/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف