WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

دکتر محمد محمدی در راه صعود قله اورست

دکتر محمد محمدی در راه صعود قله اورست

2/ اردیبهشت/1395

دکتر محمد محمدی موفق به صعود قله آیلند پیک در رشته کوههای هیمالیا در کشور نپال شد.


بر اساس اخبار رسیده، دکتر محمدی که 12 فروردین ماه ایران را به مقصد نپال ترک کرده بود در هفته های گذشته راهپیمایی خود را از روستای لوکلا در ارتفاع 2800 متری در منطقه نامچه بازار آغاز کرده  و پس رسیدن به کمپ اصلی اورست، قله 5550 متری کالاپاتار را جهت هم هوایی صعود کرده بود. پس از آن جهت هم هوایی بیشتر عازم صعود قله آیلندپیک شده و روز پنج شنبه در شرایط خوب جسمی و به همراه شرپایش توانست این قله 6168 متری را در منطقه هیمالیا صعود کند.


محمدی که پزشک و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می باشد، در آبان ماه 94  موفق به صعود قله 6465 متری مراپیک در کوههای هیمالیا شده بود.پس از آن طی ماههای گذشته تمرینهای سنگین کوهنوردی و بدنسازی را در ایران زیر نظر مربیان کوهنوردی اسپیلت البرز ادامه داده و قله آیلندپیک را به عنوان دومین هدف برون مرزی خود انتخاب کرده بود. در حال حاضر محمدی تصمیم قطعی خود را برای صعود قله ی اورست گرفته و با استقرار در کمپ اصلی قصد دارد تا برای صعود بام دنیا، قله 8848 متری اورست تلاش کند. این صعودها با مجری گری اسپیلت البرز، مجری حرفه ای تورهای کوهنوردی صورت می پذیرد. 


طبق اخبار رسیده از اورست، در حال حاضر مسیر دشوار یخچال خومبو از کمپ اصلی به کمپ اول اورست توسط شرپاها ثابت گذاری شده و کمپ اول هفته گذشته دایر شده است. 

دکتر محمدی در راه صعود اورست


اسپیلت البرز برای دکتر محمدی و سایر کوهنوردان خوب ایرانی که در حال حاضر در منطقه اورست هستند، صعودی ایمن و موفق را آرزو می کند.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت البرز


2/ اردیبهشت/1395



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف