WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

بوتان؛ کشوری بکر و زیبا

بوتان؛ کشوری بکر و زیبا

20/ بهمن/1394

"بوتان کشوری است کوچک در جنوب آسیا و در شرق رشته کوه هیمالیا، این کشور دارای سه منطقه با آب"


"

بوتان؛ کشوری بکر و زیبا

بوتان کشوری است  کوچک  در جنوب آسیا و در شرق رشته کوه هیمالیا،  این کشور دارای سه منطقه با آب و هوایی و جغرافیایی متفاوت و عجیب است از این جهت  به علت  موقعیتی که دارد یعنی کوهستانی و سخت‌گذر بودن منطقه هرگز مورد توجه استعمارگران قرار نگرفت و حکومت آن همچنان  در اختیار پادشاهان محلی بوده ‌است.

 طبیعت بوتان 

 

یکی از جدابیتهای این کشور کوچک حضور قله ای با ارتفاع بیش از 7000 متر است که تا کنون توسط هیچ کوهنوردی صعود نشده است. این قله ی زیبا که گنگکهار پونزوم نام دارد، کاندیدای "بلندترین قله صعود نشده جهان" نیز است.

 قله بوتان

قله صعود نشده بوتان 

 

پایتخت  این کشور دیدنی  شهر تیمفو و زبان رسمی آنها دزونگخا، که همان گویش تبتی میباشد است. مردم بوتان شامل انگالوپها و شارچوپها که همان بوتانی‌ها غربی و بوتانی‌های شرقی نامیده می‌شوند و  دین مردم این سرزمین همانند تبتی ها بودایی می باشد.

تیمفو پایتخت بوتان

 بوتان سرزمین اژدهای توفان

بوتانی‌ها کشورشان را به زبان ملی خودشان "سرزمین اژدهای توفان"  نامگذاری کرده اند  به طوری که حتی طرح اژدها را بر روی پرچم این کشور نیز می توانید ببینید و هنوز به شیوه ی پادشاهی کشورشان را اداره می کنند و جالب است بدانید که پادشاه فعلی بوتانی ها فردی است جوان با کمتر از 30 سال سن.

بوتان اژدهای توفان

 

 این کشور شامل تاریخی غنی و  پر از معابد  زیبای  بودایی است  که  یکی از این معابد زیبا و دور از دسترس صومعه تاکشانگ است  که به آشیانه ببر شهرت دارد و محل عبادت بودائیان  می باشد، این معبد که یکی از دیدنی ترین جاذبه های کشور بوتان است در بالای پرتگاهی با ارتفاع بیش از 900 متر قرار دارد و یک  شاهکار معماری محسوب می شود و برای بوداییان بسیار مقدس و قابل احترام است.

 معبد آشیانه ببربوتان

 

فرهنگ خاص و زندگی سنتی مردم  بوتان توجه  همگان را به خود  جلب کرده است و بر خلاف تصور خیلی ها که بوتان را سرزمینی  با مردم دل شاد میدانند،  بوتان مردمی دارد با فرهنگ و سنت های شاد که در آن  جشن ها و فستیوال های مختلفی برگزار میشود.

جشن و فستیوال بوتان

 

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد بوتان این است که در این سرزمین هیچ حزب سیاسی وجود ندارد،  خرید و فروش هرگونه دخانیات و تنباکو ممنوع است.

  مردم بوتان

مردم بوتان

در حالی که  تحصیلات در آن مجانی می باشد ولی میزان سواد مردم آن خیلی پایین است به حدی که  در بوتان فقط یک دانشگاه وجود دارد.

بودایی بوتان

در تور نپال  همسفر با اسپیلت به دیدن این شگفتی ها خواهیم رفت.

گردآورنده: هیئت تحریریه اسپیلت

 

 

"


20/ بهمن/1394



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف