WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

انگکور وات: وسیع‏ ترین بنای تاریخی مذهبی جهان

انگکور وات: وسیع‏ ترین بنای تاریخی مذهبی جهان

16/ آبان/1396

انگکور وات محوطه‌ای باستانی در شهر سیم ریپ کامبوج است


 که مجموعه ‌ای از بقایای پایتخت ‌های باستانی امپراتور خمر را که بین قرن‌های نهم تا پانزدهم میلادی ساخته شده‌اند، در خود جای داده است.

انگوروات
انگکور وات مهمترین و معروفترین جاذبه گردشگری سی یم ریپ کامبوج

معبد بافون

این بنا در دهه 60 میلادی تخریب و نزدیک به 300 هزار قطعه از سنگ‌ دیوارهای آن دراطراف منطقه جنگلی کامبوج پراکنده شد. اما پیش از اتمام مراحل بازسازی این معبد 30 متری، با روی کار آمدن خمرهای سرخ در سال 1975،‌ تمامی عملیات عمرانی متوقف و برای سال‌ها معبد بافون نیمه ویرانه ماند.

معبد بافون

 

معبد تاپروم

این معبد در قرن های 12 و 13 ساخته شده است و بعدها در زیر خاک دفن شده و این درختان بر روی آن ها قرار گرفته اند. در اوایل قرن 20 بار دیگر معبد از زیر خاک ها خارج شد. نکته جالب در مورد این درختان این است که آن ها بر روی معبد قرار دارند و ریشه های آن ها به داخل معبد نفوذ کرده و فضای آن را پوشانده است. معبدی که در آن درختان ابریشمی تمام عمارت را تصرف کرده اند. این درختان صدها سال است که در این منطقه قرار دارند و چندی پیش در سازمان یونسکو به ثبت رسیدند.

معبد تاپروهم

 

تپه پنوم باخنگ

در آنگکور، یک معبد هندو وجود دارد که بر فراز تپه ای بلند و با چشم اندازی زیبا از مجموعه آنگکور گردشگران را در غروب آفتاب به خود جلب می‏کند. این معبد در قرن 9 ساخته شده است. تماشای غروب آفتاب در تپه پنوم باخنگ نه فقط بخاطر زیبایی خورشید بلکه به این علت که تمام گردشگران از اقصی نقاط دنیا گرد هم می‏ آیند و به تماشای این لحظه رویایی می‏پردازند همیشه جذاب خواهد بود، و جالب این است که این مکان یکی از مکان های معروف دنیا برای تماشای غروب آفتاب است.

تپه پنوم باخنگ

برای دیدن این معابد باستانی در تور ویتنام، لائوس و کامبوج با اسپیلت البرز همسفر شوید.


16/ آبان/1396



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف