WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

تورهای تعطیلات عید غدیر

تورهای تعطیلات عید غدیر

24/ مرداد/1397

تورهای تعطیلات عید غدیر در یک نگاه


تورجنگل جهان‌نما

 

در شرقی‌ترین قسمت رشته‌کوه البرز، جنگل‌های انبوه سرسبزی وجود دارد که بکر و دست‌نخورده زینت‌بخش استان گلستان است. یکی از این جنگل‌های زیبا، منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما در جنوب شهرستان کردکوی است. جهان‌نما، ییلاقی بی‌نظیر و تماشایی است که به بام استان گلستان شهرت دارد؛ و در 60 کیلومتری شهرستان کردکوی در ارتفاع 3500 متری از سطح دریا و در جنوب استان گلستان واقع شده است. در تور ییلاق جهان‌نما از میل تاریخی رادکان، جاده های جنگلی-کوهستانی بکر و زیبا، مراتع و ارتفاعات ییلاق، و اقیانوس ابر دیدن می‌کنید. 

جهان نما

سفر به جهان‌نما، بام استان گلستان

تور ییلاق مازیچال

 

در ارتفاع 2600متری از سطح دریا و در نزدیکی کلاردشت، ییلاقی وجود دارد پر از درختان بلندقامت بلوط که به آن «مازیچال» می‌گویند.  «مازی» یا «مازو» به زبان مازندرانی یعنی درخت بلوط؛ و چال به معنی گودال است. مازیچال را گودال یا چاله‌ای پر از درختان بلوط معنی کرده‌اند. مراتع رویایی در ارتفاعات استان مازندران، کوه های مرتفع و پر برف منطقه، دره‌هایی مملو از درختان بلوط، گل‌های پامچال و بنفشه، و سپاه عظیم ابرهای روان را در تور ییلاق مازیچال خواهید دید.

مازیچال

ییلاق مازیچال، دست نخورده‌ترین مکان در ارتفاعات استان مازندارن

تور دریاچه چورت و باداب سورت

 

چورت روستای کوچکی است در دل کوهستان. اگر می خواهید تصویر این روستا را در ذهن تان ترسیم کنید، درست یک تابلوی نقاشی با ترکیبی از کوه های سبز، جنگل و یک خانه روستایی با مردمان مهربان و یک باغچه کوچک و گلدانی پر از گل های رنگارنگ تصور کنید و البته سایه ابرها را نیز در ذهن تان یادآوری کنید که هر از گاهی می آیند، ستیغ آفتاب را می پوشانند؛ گاهی می روند و گاهی نیز اصلا نیستند و آسمان می ماند با یکه تازی رنگ آبی در پهنه آن. در تور دریاچه چورت و باداب سورت از علاوه بر دیدار از یکی از زیباترین و بکرترین دریاچه‌های طبیعی ایران، از میراثی گران‌بها و طبیعی که در فهرست سایت‌های با ارزش جهانی در یونسکو ثبت شده است، نیز دیدن می‌کنید. چشمه‌های طبیعی باداب سورت، جلوه‌گر زیبایی زمین در کشور عزیزمان ایران است.

باداب سورت

بازدید از باداب سورت، میراث جهانی یونسکو را از دست ندهید

تور غار دانیال و دریاچه ولشت

 

غار آبی دانیال در جنگلی نیمه بکر با درختانی خوش قد و قامت قرار گرفته است و مقام دوم را در میان طویل ترین غار های رودخانه ای ایران داراست. غار دانیال دمایی در حدود 20 تا 25 درجه سانتیگراد دارد که در تمام طول سال ثابت است. تالار های خفاش و زرین مکان های مناسبی برای توقف و تفکر در خلق ماهیت غار دانیال است. آنچه در تور غار دانیال انتظارتان را می‎کشد پیاده روی و کوهپیمائی مفرح در جنگل تا رسیدن به دهانه غار، آشنایی مقدماتی غارپیمایی و سپس پیمایش شعف انگیز غار است که شامل گذر از رودخانه ها و آبشارهای زیبای داخل غار، شنا در حوضچه های غار و دیدار از تالار خفاش ها است. در پایان از یک دریاچه نیلگون و زیبا در نزدیکی کلاردشت به نام ولشت هم بازدید خواهید کرد.

غار دانیال

غار دانیال، طولانی‌ترین غار آبی پر از جاذبه‌های زمین شناختی زیبا

برای مشاهده بقیه تورهای عید غدیر به صفحه تورهای عید غدیر بروید و سفر مورد نظر خود را انتخاب کنید.


24/ مرداد/1397



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف