WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

چرا نپال یکی از خاص‌ترین مناطق توریستی جهان است؟

چرا نپال یکی از خاص‌ترین مناطق توریستی جهان است؟

29/ بهمن/1402

کشور مهمان‌دوست و جذاب نپال، از به ندرت جاهای دنیاست که می‌توانیم تقریبا در هر محله‌ از خیابان‌های آن، هم‌نشینیِ خدایان با فانیان را در کنارِ معابد باشکوه، صومعه‌ها، آثار تاریخی و بازارهای پرشور وشلوغ، یکجا ببینیم و تجربه کنیم.


نپال خانه‌ی ساگارماتا " الهه مادر جهان"، یعنی قله اورست، بلندترین جای زمین است که فراتر از کوه‌های باشکنوه هیمالیا و همتایان پوشیده از برف،  از زوایا و چشم اندازهای مختلف، به اَشکالی مسحورکننده، دیده‌نوازی می‌کند.

 

بازید از پارک ملی چیتوان جاذبه‌ی مهم دیگری در تجربه‌ی سفر به نپال است. «چیتوان» به زبان نپالی یعنی "قلب جنگل"، این پارکِ ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، محل زندگی بسیاری از حیوانات نایاب و در خطر انقراض مثل کرگدن تک شاخ، ببر سلطنتی بنگال، تمساح غریال و دلفین ِآب شیرین است.

 

اما هیچ تور نپالی بدون کاوش در شهر دیدنی کاتماندو کامل نمی‌شود. این شهر باستانی همراه با دو شهر پاتان و باکتاپور دارای هفت میراث جهانی یونسکو هستند. کاتماندو کلکسیونی از آثار تاریخی، مجسمه‌های خاص، معابد هنری باشکوه، و بزرگ ترین بازار کوهنوردی دنیا را دل خود جا داده است.

 

نپال علاوه بر برخورداری از وسعتِ پرشور و قابل توجهی از کوهستان‌های هیمالیا، محل زندگی تنوع وسیعی از گونه‌های گیاهی و جانوری ویژه است، بیش از 300 گونه ارکیده در نپال پیدا می‌شود. 

 

نپال کشوری پر از تضادهای زیباست. کوه‌های قدبرافراشته در کنار بامِ جهان؛ اورست، که به تنهایی یکی از منحصربفردترین ثروت‌های‌ طبیعی جهان را می‌سازند‌، در کنار فرهنگی پر از جنب و جوش و متناقض، دین وآیین‌هایی اعجاب‌انگیز و حسِ تاریخ، ترکیبی ساخته‌اند که نپال را به یکی از خاص‌ترین مناطق توریستی جهان تبدیل می‌کند؛ شک نداریم «نپال» مقصدی است مستعد رقم خوردنِ تجربه‌ای ناب و سفری فراموش نشدنی!

 

 

برای مشاهده جزئیان تور نپال، سرزمین بودا و هیمالیا" اینجا کلیک کنید.

 

تماس با مشاوران فروش اسپیلت البرز:

شماره‌ی تماس:  02166902680 (ده خط)

واتساپ:9108666902

 


29/ بهمن/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف