WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
اطلاعیه شماره 2

کنسلی تورهای نوروزی

کنسلی تورهای نوروزی

19/ اسفند/1398

همسفران گرامی. هفته پیش در اطلاعیه قبلی با شما گفتیم سفرهای خارجی‌مان را در نوروز ناگزیریم خاتمه یافته بدانیم و برای سفرهای داخلی نیز منتظر اعلام ستاد بحران کشور بودیم. از شما خواستیم به خاطر مشکل نقدینگی گردش‌یافته در صنعت گردشگری و امکان‌پذیر نبودن بازپس‌گیری فوری آن از زنجیره تامین، ما را یاری کنید و مبالغی را که پرداخت کرده‌اید نزد ما به اعتبار بگذارید و صرف سفرهای آینده‌تان کنید.

خواهشی که با بازخورد بزرگوارانه قریب به اتفاق شما همسفران گرامی مواجه شد و بیش از پیش ما را وامدار خود کردید.

اما از آن‌سو در هفته‌ای که گذشت همان طور که پیش‌بینی می‌کردیم متاسفانه بیماری کرونا شایع‎تر و توصیه‌ها بر ماندن در خانه موکدتر شد. بیشتر استان‌ها از هم‌اکنون مرزها‎شان را بر مسافران بستند و تاسیسات گردشگری از ارائه خدمات منع شدند.

در این هفته البته مدیران دولتی گردشگری نیز با مشورت‎هایی که از بخش خصوصی گرفتند بر اوضاع مسلط‎تر شده و برخلاف اظهارنظرهای بعضا ناکارآمد روزهای نخست، راه حل‎هایی برای عبور از بحران فراگیر کنسلی تورهای نوروزی ارائه دادند.

معاون گردشگری کشور گفت آژانس‌ها می‌توانند خسارت‎های کنسلی را از اصل هزینه سفر کم کنند و تصدیق کرد نمی‌شود به همه درخواست‌ها برای لغو سفر یکباره و در مدت زمان کوتاهی جواب داد.  وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز از مسافران نوروزی خواست رزرو تورهای خود را باطل نکنند و آن را به زمان بعد از کنترل کرونا انتقال دهند.

امروز ما نیز به نوبه خود، به حکم منطق و بنا به مسئولیت اجتماعی، کنسلی همه تورهای داخلی و خارجی نوروزی‎مان را اعلام می‌کنیم.

ما در اسپیلت‌البرز پس از مذاکره و پیگیری‎های فراوان شرکت‌های هواپیمایی، هتل‎ها و کارگزاران تورهای داخلی و خارجی در مقاصد سفر که در ماه‌های قبل به ایشان پیش‌پرداخت داده بودیم، با بررسی جمیع شرایط و برای حفظ منافع شما همسفران عزیز پیشنهادات ذیل را به حضورتان اعلام می‌داریم:

 

تورهای داخلی:

با اینکه تاکنون ریالی از پیش‌پرداخت‌ها عودت نشده و طبعا میزان واقعی خسارت‌ها نیز مشخص نیست، اما می‎توانیم از هم‎اکنون خسارت‎های احتمالی را خود بر عهده بگیریم و مبالغی را که همسفران برای تورهای نوروزی به ما پرداخته‌اند به اضافه پنج درصد هدیه، به عنوان اعتبار برای شما همسفران لحاظ کنیم تا از ابتدای اردیبهشت 99 تا پایان نوروز 1400، هر زمانی که برای‌تان مناسب بود از آن در خرید تورهای داخلی یا خارجی اسپیلت‌البرز استفاده نمایید. در این خصوص و در روزهای آینده رسیدهایی توسط همکاران اسپیلت‌البرز برای شما صادر و ارسال خواهد شد که در آن مبالغ پرداختی و همچنین 5% هدیه اعتباری شما قید خواهد شد.

 

تورهای خارجی

بیشتر پروازهای بین‌المللی ایام نوروز بدون جریمه کنسل شده و برخی پروازها نیز که احتمالا تا روز حرکت کنسل نشوند با جریمه کم قابل استرداد هستند. اما در حال حاضر روند عودت هزینه بلیت‌های کنسل شده، به خاطر حجم بالای مبالغ، به کندی دارد صورت می‌پذیرد. ما هر زمان که پول پرواز سفرها را بازپس بگیریم بلافاصله تقدیم‌تان خواهیم کرد.

در خصوص مبالغ ارزی تور، مبالغی که تاکنون بابت هتل‎ها، کارگزاران و پروازهای داخلی در کشورهای مقصد پرداخت شده تقریبا غیر قابل برگشت به ایران هستند و ما در مذاکره‌ایم که خسارت‎ها را به حداقل برسانیم و مبالغ باقیمانده را به عنوان اعتبار برای اجرای سفر در تاریخی دیگر، نزد زنجیره تامین خارجی ذخیره کنیم. همچنین در مواردی که برای ویزا هم اقدام کرده‌ایم، چه ویزا صادر شده و چه صادر نشده باشد، مبلغ پرداختی غیر قابل برگشت است.

میزان خسارت‌ها سفر به سفر متفاوت هستند و در این خصوص به مسافران هر تور، جداگانه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. البته باز نیز به سیاق تورهای داخلی پیشنهاد داریم مبالغ پرداختی‌تان نزد ما به اعتبار بماند تا ما مجال آن را داشته باشیم سهم بیشتری از خسارت‌ها را خود بر عهده بگیریم.

ما در اسپیلت البرز باور داریم روزهای نامنتظر ماه‎های اخیر به تلاش همگی ما و در کنار هم پایان می‎یابد و در آینده‌ای نزدیک، باز یکدیگر را در سفرها خواهیم دید؛ در سال پیش‎رو از دست‎داده‎ها را جبران خواهیم کرد و تلاش می‎کنیم با تغییری که مدتهاست به انتظارش نشسته‎ایم به استقبال قرن جدید برویم.

 

بر چهره گل نسیم نوروز خوش است

در صحن چمن روی دل‌افروز خوش است

از دی که گذشت، هر چه گویی خوش نیست

خوش باش و ز دی مگو که امروز خوش است

 

 پیشاپیش سال نو بر همگی شما  عزیزان مبارک

 

 

19 اسفند 1398

 


19/ اسفند/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف