WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
کامبوج و ویتنام:

دیدنِ شگفت‌انگیزترین مجموعه معابد و رویایی‌ترین خلیج بهشتی در یک سفر!

دیدنِ شگفت‌انگیزترین مجموعه معابد و رویایی‌ترین خلیج بهشتی در یک سفر!

29/ بهمن/1398

کامبوج را به چه چیزی می شناسید؟ به جنگل های بزرگ و مرطوب یا سواحل وسیعش؟ یا حتی به چهارده گل ملی که در بازی مهر ماه امسال از تیم ملی ما دریافت کردند؟ کامبوج یکی از کشورهای بسیار زیبای جنوب شرق آسیاست که با وجود مساحت خیلی کوچک و شباهت زیاد به کشورهای اطرافش مثل ویتنام، ویژگی هایی دارد که آن را منحصر به فرد می کند. در یکی از تورهای نوروزی نود و نهِ اسپیلت البرز به کامبوج و ویتنام سفر می کنیم. آماده دیدن دو کشور زیبای آسیای جنوب شرقی هستید؟


کامبوج را به چه چیزی می شناسید؟ به جنگل های بزرگ و مرطوب یا سواحل وسیعش؟ یا حتی به چهارده گل ملی که در بازی مهر ماه امسال از تیم ملی ما دریافت کردند؟ کامبوج یکی از کشورهای بسیار زیبای جنوب شرق آسیاست که با وجود مساحت خیلی کوچک و شباهت زیاد به کشورهای اطرافش مثل ویتنام، ویژگی هایی دارد که آن را منحصر به فرد می کند. در یکی از تورهای نوروزی99 اسپیلت البرز به کامبوج و ویتنام سفر می کنیم. آماده دیدن دو کشور زیبای آسیای جنوب شرقی هستید؟

 

چرا به کامبوج سفر کنیم؟

بهتر است بپرسیم چرا به کامبوج سفر نکنیم؟ این کشور جاذبه‌های زیادی برای ارائه به گردشگران دارد: مناظر طبیعی جادویی، تاریخ و فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی مردمش. مردم کامبوج به مهمان‎نوازی مشهورند و به محض ورود به کشور، احتمالا با لبخند و پذیرایی مواجه خواهید شد. راننده‌ تاکسی‌های سنتی این کشور (که توک توک نام دارند)، افراد خدمات، تورلیدرها، مغازه‌دارها و حتی رهگذرهای خیابان همه و همه به شما لبخند می‌زنند و راهنمایی‌تان می‌کنند. در این کشور کمتر در خیابان‎‌ها با دعوا مواجه می‌شوید و به سختی می‌شنوید کسی صدایش را بالا ببرد. در یک کلام، کامبوج کشور صلح و دوستی است.

 

 

آنگکور وات را از دست نمی‌دهیم

یکی از مناطقی که در تور ده و نیم روزه نوروز نود و نه در کامبوج از آن بازدید می‎کنیم "آنگکور وات" است که به گفته بسیاری از منابع، بزرگ‎ترین مجموعه تاریخی مذهبی جهان است. تمام کسانی که به کامبوج سفر می‌کنند حتما این منطقه را می‌بینند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کامبوج و افغانستان، تنها کشورهای جهان هستند که روی پرچمشان نقش یک بنا را دارند. بنای روی پرچم کامبوج، همان آنگکور وات است. این سازه مذهبی در قرن دوازدهم ساخته شده و مرکز امپراتوری آنگکور بوده است. این مجموعه کاخ‌ها، در قلب خودشان چندین مجسمه و بنای مذهبی دیگر را هم جای داده‌اند.

 

 

 

معبد تاپروم، عبادتگاهی در قلب جنگل

خود مردم کامبوج، اسم این معبد را "قلمرو پادشاهی درختان" گذاشته‌اند. اگر از مجموعه آنگکور کمی به سمت شرق بروید، به معبدی می‌رسید که لا به لای ریشه درختان پنهان شده و به ویژه در نور صبح خیلی خیلی زیباست. ما یک روز از تورمان را به بازدید از مجموعه تاریخی انکگوروات و این معبد اختصاص می‎دهیم، معبدی که سال به سال بیشتر در ریشه و شاخه‌های درختان پنهان می‌شود و جنگل‌شناسان و معماران ان را دست‌نخورده باقی گذاشته‌اند. تنها راهی برای توریست‎ها باز شده تا بتوانند به تمام گوشه و کنارهای آن دسترسی داشته باشند.

 

 

هانوی، یک پایتخت سرسبز

برای دیدن و کشف هانوی، خیلی بیشتر از چند ساعت زمان نیاز است. برای همین ما یک روز  کامل از تورمان را به گردش در این شهر اختصاص دادیم. شهری که پیش از هر چیز، شلوغی بی حد و اندازه‌اش توجه شما را جلب خواهد کرد. کالسکه‌ها و ماشین‌ها همه جا در حال رفت و آمد هستند و اتوبوس‌های توریستی، گردشگران را سوار و پیاده می‎کنند. بیش از هزار سال است که بافت قدیم این شهر در شمال شهر و منطقه هوآن کیِم، قلب تپنده هانوی محسوب می‌شود و افراد زیادی هر روز برای انجام کارهایشان آن جا می‌روند. این بافت قدیمی سی و شش خیابان دارد که هر کدام از آن‌ها به نام یکی از خدایان هستند. مغازه‌های پارچه‌فروشی و رستوران‌ها  و کافه‎‌های این خیابان‌ها قطعا شما را سرگرم خواهند کرد، هانوی یکی از مقاصد عاشقان قهوه در دنیا هم محسوب می‌شود پس قهوه‍‌های معروف ویتنامی را از دست ندهید!

 

 

جزیره‌های ویتنام را کنار هم کشف می‌کنیم

ویتنام کشوری است که در هر گوشه و کنارش جزایر زیبا و نفس‌گیر پیدا می‌کنید. در تور نوروز امسال، ما یک کروز سه روزه در جزایر زیبای بابی تو لانگ، ها لونگ و لان ها خواهیم داشت. هالونگ به زبان ویتنامی، یعنی "اژدهای در حال فرود آمدن". مثل بسیاری از فرهنگ‌های آسیایی، در ویتنام هم اژدها نقش فرهنگی برجسته‌ای دارد و افسانه‌های ویتنامی می‌گویند این جزیره محل فرود امدن یک اژدها و فرزندانش بوده. جزیره هالونگ یک سایت میراث جهانی یونسکو هم هست. در شمال غرب خلیج تونکین در ویتنام، آب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های زیبای این جزیره می‌تواند برای عاشقان طبیعت یک تجربه بی‌نظیر را رقم بزند.

 

 

 

یک گردش ده روزه در کامبوج و ویتنام در نوروز نود و نه

این‌ها فقط بخشی از گردشگری ده و نیم روزه ما در نوروز99 در ویتنام و کامبوج بودند. برای ثبت‌نام در این تور نوروزی می‌توانید همین الان به این صفحه بروید و علاوه بر رزرو تور، اطلاعات کامل آن را هم بخوانید. این تور از اولین روز فروردین شروع می‌شود و خلاصه برنامه‌های آن این‌ها هستند:

 

  •  بازدید از معبد  شگفت انگیز تاپروم
  • دیدار از بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی مذهبی جهان "انگکور وات" در سیم ریپ کامبوج
  •  دیدار از دریاچه "تونل سپ" در کامبوج
  •  دیدار از دهکده شناور "چونگ نیس"
  • یک روز گشت کامل شهری در هانوی، پایتخت ویتنام
  •  3 روز کروز سنتی در جزایر زیبای "بابی تو لانگ"، "هالونگ" و "لان ها" همراه با صبحانه، ناهار و شام
  •  گشت شهری "هو شی مین سیتی"
  • بازدید از مجموعه  تونل‌های "کو چی" که در طول جنگ ویتنام، توسط سربازان "ویت کونگ" مورد استفاده قرار می‌گرفت
  •  قایق سواری در دلتای مکونگ

29/ بهمن/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف