WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد

24/ مهر/1398

سازمان ملل متحد در ژنو، یکی از چهار دفتر اصلی سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۶ در ژنو سوئیس ایجاد شده‌.


مقر سازمان ملل متحد در ژنو، محل گفتگوهای محرمانه و جنگ و جدل‌های پایان‌ناپذیر است. حتماً‌ در اخبار تالارهای خیره‌کننده‌اش را دیده‌اید که بسیاری از مهم‌ترین اتفاقات دنیا در آن رخ می‌دهند. از طاووس‌هایی که اطراف مقر سازمان ملل پرسه می‌زنند چیزی شنیده‌اید؟ درباره‌ی طاقدیس‌های رنگارنگ سقف سازمان ملل چه می‌دانید؟

سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ ایجاد شد،. این اتحادیه در سال ۱۹۴۶، کرسی خود را در ژنو مستقر کرد که نشانه ی خوبی از  پیشرفت دیپلماسی چند جانبه در عصر معاصر بود. البته این ساختمان فقط یک ساختمان اداری نیست. بلکه نمادی زیباست از تمام جنگ‌ و صلح‌های بشر در این سال‌ها. تا انتهای مقاله را بخوانید و سپس برای سفر به ژنو تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید که با تورهای خاص اسپیلت البرز، به راحتی می‌توانید به همه‌ی ناشناخته‌های اروپا سفر کنید.

سازمان ملل متحد در ژنو، یکی از چهار دفتر اصلی سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۶ در ژنو سوئیس ایجاد شده‌. محل این دفتر در نزدیکی عمارت ملل مستقر شد و در واقع این سازمان بیش از نیم قرن است که در قلب "ژنو بین المللی" می تپد. باید گفت بیش از ۴۲۰۰۰ نفر "ژنو بین المللی" را تشکیل می دهند. چهل و دو هزار نفری که شامل نماینده کارمندان دولت بین المللی، دیپلمات ها، کارمندان سازمان های غیردولتی و خانواده های آن ها است.

 

طبیعت ذخیره شده در ژنو

 سازمان ملل متحد ژنو در سال ۲۰۰۹ به دلیل تلاش های خود در زمینه حفاظت از طبیعت و ترویج تنوع زیستی، گواهی ذخیره طبیعت را در دستانش گرفت. در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده توسط ژنو در سازمان ملل اشاره می شود:

  • اجتناب از سموم دفع آفات، استفاده از کمپوست و نگه داشتن گوسفندان در دارایی برای جایگزینی مزارع چمن.
  • کاخ ژنو حدود ۲۰۰۰ اثر هنری را در خود جای داده است که برخی از آنها متعلق به سلف سازمان ملل، لیگ ملل است
  • واحد سگ سازمان ملل متحد ژنو اکنون دارای هفت سگ نژادهای مختلف از جمله چوپان آلمانی، مالینویژ بلژیکی، چوپان هلندی و یک لابادور رتریور است. سگ ها نه تنها متنوع هستند، بلکه از نظر جنسیتی نیز دارای سه ماده و چهار نر هستند
  • از سال ۲۰۰۹، سازمان ملل متحد ژنو از آب دریاچه ژنو برای خنک کردن پالاییس ملل و اتاق های کنفرانس استفاده کرده است.
  • سازمان ملل متحد ژنو ۳۲۲۳ متر مربع از صفحه های فتوولتائیک برای تولید برق سبز، ۲۲۲ متر مربع از صفحه های خورشیدی برای تولید آب گرم و ۲۰ چراغ خورشیدی برای روشنایی پارک آریانا دارد
  • در مقابل کاخ ملل ۱۹۶ پرچم برافراشته شده اند که نمادی از ۱۹۳ کشور عضو، ۲ پرچم متعبق به ناظر دائمی و یکی که پرچم رسمی سازمان ملل متحد است.

 

سمینارهای ژنوی

سرویس اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، برای تعمیق دانش جهان دانشگاهی در مورد فعالیت های سازمان ملل و اولویت ها و چالش های آن در سال های آینده، دو بار در سال سمیناری برگزار می کند.

سمینارهای این سازمان، در زمینه حقوق بین الملل که به صورت سالانه برگزار می شود هدفش این است  که دانش آموزان تحصیلات تکمیلی یا معلمان جوان دانشگاهی متخصص در حقوق بین الملل و همچنین وکلا جوان که در زمینه حقوق بین الملل کار می کنند، بتوانند دانش خود را در مورد کار کمیسیون حقوق بین الملل و همچنین دانش برنامه نویسی و توسعه مترقی حقوق بین الملل، همگام کنند. هم چنین، فرصتی برای وکلا از سیستم ها و فرهنگ های مختلف حقوقی برای تبادل نظر در مورد مواردی در دستور کار کمیسیون فراهم می کند.

 

بازدید از سازمان ملل

همان طور که گفتیم؛ قطعا یکی از راحت ترین راه ها برای کشف همه جانبه این ساختمان مهم بین المللی، پیوستن به یکی از تورهای گردشگری مثل اسپیلت البرز است. وقتی درب سازمان ملل به روی گردشگران باز شد، بسته به برنامه روزانه جلسات می توانیم در اتاق حقوق بشر و اتحاد تمدن ها که توسط هنرمند مشهور میکل بارسلکی تزئین شده، قدم بزنیم و مجذوب شکوه بنایی خلق شده از شاهکاری هنری در دل یک تور خاص باشیم. هم چنین نقاشی دیواری کاری از خوزه ماریا سرت، هدایای ارائه شده توسط کشورهای مختلف به دفتر سازمان ملل در ژنو، سالن اجتماعات و بزرگترین اتاق در سازمان ملل یعنی اتاق شورا که در آن بسیاری از مذاکرات مهم تاریخی انجام شده است، را ببینید. البته ممکن است با توجه به اتفاقاتی که در ساختمان ملل متحد در حال رخ دادن است، بعضی اتاق ها در دسترس نباشند و هیجان انگیزتر از انتظار برای پایان گفتگوها و تصمیمات مهم جهانی، چه انتظاری را می توانیم در طول زندگی مان تجربه کنیم. با توجه به هر آن چه شنیدیم و خواندیم، احتمالا حالا دیگر برای انتخاب سفر به سازمان ملل در میان تور دور اروپا موافق هستید.


24/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف