WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

میدان سحرانگیز اتوال

میدان سحرانگیز اتوال

23/ مهر/1398

 "اتوال" امپراطورها و ملکه ها و پادشاهان زیادی را در خود دیده. قدم زدن در این میدان و تماشای "طاق پیروزی"، تصویری جادویی و سحرانگیز است. 


فرانسه را با معماری بی نظیر ساختمان هایش، میدان ها، کاخ ها و ایفل و انقلاب هایش می شناسیم و بی شک مجموع همه ی این ها علاوه بر زیبایی و جذابیت های گردشگری، روایت کننده گوشه، گوشه ی تاریخ و هنر فرانسه هستند. خیابان ها و میدان هایی که فریادهای آزادی خواهی، جشن های پیروزی، جنگ های خیابانی داخلی و جهانی، عاشقانه های شورانگیز و... را در خود قرن ها و سال هاست جای داده اند. میدان "اتوال" که بیشتر با نام "شارلز دو گل" به گوش مان خورده، به تنهایی بخش بزرگی از تاریخ و گذشته فرانسه را شاهد و ناظر بوده است.

 "اتوال" امپراطورها و ملکه‌ها و پادشاهان زیادی را در خود دیده. قدم زدن در این میدان و تماشای "طاق پیروزی"، تصویری جادویی و سحرانگیز است. "اسپیلت البرز: مجری تورهای جدید و خاص" در تور اروپا ، علاقمندان به پاریس و فرانسه را به "اتوال" زیبا خواهد برد. شما برای ایستادن زیر طاق پیروزی و پاده روی در "شارل دو گل" (اتوال) تنها کاری که دارید جای دادن وسایل مورد نیاز در چمدان تان است. همین!

میدان شارلز دوگل اغلب به عنوان میدان اتوال یا میدان ستاره شناخته می شود. جذابیت این میدان به دلیل راه های متقارنی  است که گرداگرد این تقاطع را در بر دارند، با این وجود قطعا بزرگترین دلیل شهرت اتوال وجود بنای برزگ "طاق پیروزی" در این محل است.

 

کمی تاریخ

در ابتدا تپه ای که به عنوان رول هیل شناخته می شد و اکنون میدان اتوال در آن جا واقع شده، نقطه‌ای بود که چندین مسیر شکار را به هم گره می زد و در قسمت دوم جاده های سال ۱۷۰۰ ساخته شد.

نام انتخاب شده ی "Place de l'Etoile" (اتوال)، که در انگلیسی به معنای ستاره است، به این دلیل وجود دوازده راه مستقیم که همه از این میدان در پاریس با یک الگوی کاملاً همگون شروع می شود، انتخاب شد و زمانی که از بالا به اتوال نگاه می کنیم گویی ستاره ای است درخشان.

ناپلئون بناپارت اول در زمان سلطنتش دستور داد بنایی بسازند با نام "طاق پیروزی". کار ساخت طاق در آگوست ۱۸۰۶ آغاز شد، اما متاسفانه ناپلئون کامل شدن این بنا را ندید و قبل پایان کار درگذشت. سرانجام در میانه سلطنت پادشاه لوئیس فیلیپ، در سال ۱۸۳۶ "طاق نصرت" افتتاح شد.

ناپلئون بزرگ مرده بود اما همیشه و همه جا از پیروزی های دوران سلطنتش شنیده می شد، به همین دلیل بعد از جنگ جهانی اول، تصمیم گرفتند به احترام او و سربازان شجاعی که برای فرانسه عزیزشان جنگیدند، محلی به عنوان یادبود بسازند. ابتدا به "پانتئون" (معبد خدایان قدیم و مقبره بزرگان و نام آوران فرانسوی) فکر کردند، اما بالاخره تصمیم گرفته شد با دفن یک سرباز ناشناس زیر طاق پیروزی، مرکز میدان اتوال را به عنوان یادبود قرار دهند. برای ادای احترام، ایده ای دیگری نیز مطرح کردند و آن هم قرار دادن مشعلی در آن جا بود که هنوز هم با گذشت سالیان بسیار، این مشعل در غروب هر روز روشن می شود. و برای هر گردشگری چه جذاب می تواند باشد دیدن شعله های قدرشناسی پاریسی ها در وسط میدان!

پاریس که در جنگ جهانی دوم هم چون ملکه ی زیبایی اسیر شده ای، اشغال شده بود، آزاد شد.  ژنرال شارل دوگل، در برنامه رژه پیروزی و سخنرانی خود بعد از آزادسازی پاریس، شعله طاق پیروزی را روشن کرد. بعد از درگذشت او، در سال ۱۷۹۰، به افتخار و احترامش نام میدان به شارل دو گل تغییر داده شد. البته هنوز هم خیلی از فرانسوی ها از آن به عنوان میدان اتوال یاد می کنند.

 

خیابان های اتوال

تعداد کمی از خیابان های امروز در میدان اتوال به همان اسمی که از ابتدا داشته اند، نامیده می شوند، که یکی از معروف ترین آن ها خیابان شانزه لیزه است. بسیاری از خیابان ها در زمان امپراتوری دوم تغییر نام یافتند و یکی در ابتدا به Boulevard Bezons یا بلوار اتوال نام گذاری شد که به خیابان د واگرام تغییر نام داد و دیگری به نام بلوار بیوجون که به خیابان دی فریدلند تغییر نام یافت. سه خیابان دیگر که در این دوره نام های دیگری به خود گرفتند عبارتند از: خیابان های د لا گراند-آرمه که سابقاً خیابان دو نولی بود، خیابان اصلی دو پرنس-جروم اکنون خیابان مک ماهون و Avenue d’Essling که اکنون خیابان کارنو نامیده می شود. اما نگران نشوید! درست است که تقریبا همه ی خیابان ها تغییر نام داده اند، اما شما در این سفر خاص سردرگم نخواهید شد، اگر راهنمایان مناسبی همراه تان داشته باشید. اسپیلت البرز در طی این تجربه ناب شما را تنها نمی گذارد.

 

راه های رسیدن به طاق پیروزی

حال پس از خواندن میزان راه های مختلفی که همه در میدان اتوال همگرا هستند، با عبور از هر یک از این تقاطع ها متوجه می شوید در واقع هیچ دسترسی عابر پیاده به میدان وجود ندارد و لطفاً آن را امتحان نکنید چون خطرناک است. با این وجود، چه طور به بازدید از طاق پیروزی معروف بروید؟ چون با تور می‌روید برای بازدید از این بنای معروف جای هیچ نگرانی‌ای نیست. با خیال راحت به راهنمای تور تکیه کنید تا شما را به طاق پیروزی هدایت کند. البته دسترسی به میدان اتوال و جاذبه های توریستی آن از طریق اتوبوس شهری و متروی پاریس نیز به سادگی میسر است.


23/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف