WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز

جاذبه‌های دیدنی پاریس

جاذبه‌های دیدنی پاریس

22/ مهر/1398

 همه دوست دارند به پاریس سفر کنند. دروغ نیست که هر کسی یک‌بار خودش را روبروی برج ایفل تصور کرده یا لحظه‌ای در خیال مشغول گشت‌زنی در شانزه‌لیزه بوده.


 همه دوست دارند به پاریس سفر کنند. دروغ نیست که هر کسی یک‌بار خودش را روبروی برج ایفل تصور کرده یا لحظه‌ای در خیال مشغول گشت‌زنی در شانزه‌لیزه بوده.

جای تعجب نیست اگر این شهر رویایی از محبوب ترین مناطق جهانگردی به عنوان نماد هنر، فرهنگ و تاریخ باشد. پاریس پر از کارهای جذابی است که باید در طول زندگی و فقط در این شهر انجام دهید. اگر طاقت انتظار بیشتر از این را ندارید قطعاً‌ تا انتهای این مطلب را بخوانید و جزئیات تور پاریس و هزینه‌هایش را بررسی کنید. تورهای پاریس‌گردی اسپیلت البرز مناسب کسانی‌ست که می‌خواهند سفری متفاوت بروند.

نام پاریس مترادف است با هنر و زیبایی. این شهر با گالری های هنری بی شمارش به صندوقچه ای از خاطرات گذشته می ماند که برخی از بهترین شاهکارهای سراسر جهان را، از پیش از تاریخ، تا رنسانس، معاصر و کلاسیک به نمایش می گذارند.

 

افسانه ای به اسم پاریس

یکی از معروف ترین گالری های هنری، موزه لوور است که مونالیزای خندان بعد از انقلاب کبیر در این خانه آرام گرفته است. لوور باشکوه که در ابتدا یک قلعه بود، مربوط به قرن دوازدهم میلادی است. یعنی قبل از زمانی که به عنوان کاخی در قرن شانزدهم و موزه ای در قرن هجدهم  باشد. لازم به ذکر نیست که لوور مجتمعی از آثار هنری در سطح جهانی و مجسمه های خاص و ویژه است. اگر چیزی کمی مدرن تر دوست دارید، مرکز پومپیدو یکی دیگر از گالری های هنری درخشان است که طیف گسترده ای از عناصر هنری مدرن را از کوبیسم گرفته تا فاویسم، به نمایش می گذارد.

با قدم زدن در سراسر کناره ی رودخانه سین، درمی یابیم، موزه موسیقی یکی دیگر از دیدنی های گرافیکی هنری پاریس است که با معماری از هنرهای زیبا، به یکی از چشم گیرترین ساختمان های پاریس تبدیل شده.

 

پاریس، را ثبت باید کرد

اگر به دنبال "فرصتی برای عکاسی" هستید، خوشحال باشید! بسیاری از بناهای تاریخی و نقاط دیدنی پاریس، در سطح شهر وجود دارد. "طاق پیروزی" واقع در میدان شارل دوگل، قطعاً یکی از عکس های دیدنی پاریس خواهد شد. برای دیدن چشم اندازهای تماشایی از پاریس، به سکوی مشاهده واقع در برج مون پارناس بروید که آذین شده با طرح های پیچیده و حکاکی هایی است که ستون های قوس را تشکیل می دهند و می توانید مقبره "سربازان گم نام" در زیر طاق پیروزی را از آن جا مشاهده کنید. برج مون پارناس، تنها آسمان خراش پاریس، بنای تاریخی مدرن به حساب می آید که می توانید منظره ای بی نظیر از شهر و برج ایفل را ببینید.

 پانتئون، یکی دیگر از بناهای کهن سال پاریس است که دیدن آن را نباید از دست بدهید. پانتئون در حال حاضر، مقبره برخی از مشهورترین روشنفکران و سیاستمداران فرانسه در طول تاریخ است.

 

کلیسای جامع نوتردام

قطعا کلیسای جامع نوتردام یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی در پاریس است. برج ها، قرقره ها، سوله های بزرگ و ناقوس های زنگ دار و مجموعه ای از شگفتی ها را در این کلیسای جامع گوتیک  مشاهده کنید. در جزیره ی "ایل دو لا سیته"، میانه های پاریس، نیز کلیسای سن شاپل را پیدا خواهید کرد که به پنچره ی شیشه ای رنگ آمیزی شده خود شهرت دارد. اگر بیشتر از یک روز مسافر شهر پاریس هستید، قصر ورسای برای دیدن معماری خیره کننده قرن ۱۸، تالار آینه ها و گراند آپارتمان، فراموش نشود. البته که " اسپیلت البرز: مبتکر و طراح تورهای ناشناخته ی داخلی و خارجی"، در سفر خاص پاریس هم چون ساعتی زنگ دار، تمام جذابیت های "شهر نورها" را به شما یادآور و نشان خواهد داد.

 

از پاریس بدانید آن چه کمتر کسی می داند

اولین آثار زندگی و تمدن دائمی در مکان فعلی پاریس و حاشیه آن به ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد. شهر پاریس را  قبلاً لوتیا می نامیدند. طبق گفته برخی، لوتیا در نانتره (واقع در شهرستان او-دو-سن در ناحیه ایل-دو-فرانس) امروزی قرار داشت. ساکنان آن جا خود را "پاریسی" می نامیدند و به همین دلیل نام "پاریس" را به لوتیا دادند.

در کل ۳۸ شهر به نام "پاریس" در سراسر جهان وجود دارد: از ایالات متحده گرفته تا سوئد و حتی در پاناما.

بیش از ۴۰۰ صفحه نمایش فیلم در پاریس وجود دارد که صد مورد آن توسط برنامه هنری دولت فرانسه، اداره می شود. هم چنین بطور متوسط هر روز نمایش ۱۰ فیلم سینمایی یا تجاری در خیابان های پاریس برگزار می شود.

 طولانی ترین خیابان پاریس، غار غریب یا Vaugirard  است که طولی معادل۴۳۶۰ متر دارد و rue des Degrés با ۶ متر طول، کوتاه ترین خیابان این شهر می باشد.

قدیمی ترین کافی نت در پاریس، Le Procope نامیده می شود و  در سال ۱۶۸۶ تأسیس شده است.

جالب است بدانیم تا سال ۲۰۱۲، فقط یک علامت "STOP" در پاریس پیدا می کردید. این علامت در خروجی یک شرکت ساختمانی واقع شده بود.

 امروزه، پروژه " من مال تو هستم، مرا بنواز!" با همکاری SNCF در شهرهای مختلف جهان برگزار می شود در همین راستا ده ها پیانو در ایستگاه های قطار پاریس وجود دارد و مسافران پاریس می توانند نوازندگی پیانو را نیز در این شهر دوست داشتنی تجربه کنند.

 


22/ مهر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف