WhatsApp WhatsApp
اسپیلت البرز
تجربه‌های ناب زندگی
در دل طبیعت
اسپیلت البرز
کوهستانی زیبا، سرسبز و مقدس

کوه تاکاهو در ژاپن

کوه تاکاهو در ژاپن

16/ شهریور/1398

کوه تاکاهو یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های ژاپن برای گردشگران عشق طبیعت‌گردی است.


 کوه تاکاهو (به ژاپنی: تاکاهوسان) یکی از نزدیک‌ترین جاذبه‌های طبیعی به مرکز توکیو است. با چشم‌اندازهای زیبا، معابد دیدنی و مسیر طبیعت‌گردی و هایکینگ جذاب، این کوه یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های ژاپن برای گردشگران عشق طبیعت‌گردی است. کوه تاکاهو در حومه‌ی شهر توکیو قرار گرفته، اما همچنان جزئی از این کلان‌شهر بزرگ محسوب می‌شود. از منطقه‌ی شینجوکو (بخش اصلی تجاری و توریستی توکیو) تا این کوه، حدود ۵۰ دقیقه راه است.

در اسپیلت البرز، همواره در تلاشیم تا خاص‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در جهان را شناسایی کنیم؛ چرا که معتقدیم مردمان امروزی، خصوصاً شهرنشینان، برای برخورداری از زندگی سالم و رضایت بخش بیش از پیش به طبیعت گردی نیاز دارند. ژاپن فقط یک کشور صنعتی با آسمان خراش‌های بلند و اتوبان‌های طبقاتی نیست. این کشور پر از جاذبه‌های طبیعی است که تجربه‌های ناب زندگی در دل طبیعت را برای شما رقم می‌زند. پس تور ژاپن اسپیلت البرز را از دست ندهید که مجموعه‌ای از دیدنی‌های مدرن، فرهنگی، تاریخی و طبیعی جذاب است.

مسیرهای هایکینگ

برای پیاده‌روی و طبیعت گردی در تاکاهوسان، شبکه‌ای از مسیرهای مختلف تعبیه شده است. بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند از مسیر شماره ۱ استفاده کنند که از بقیه عریض‌تر و هموارتر است و از بیشتر دیدنی‌های تاکاهو عبور می‌کند. مسیر شماره ۱ در آخر به ارتفاع ۵۹۹ متری می‌رسد. مسیرهای دیگر، باریک‌تر، ناهموارتر و البته بسیار خلوت‌تر هستند.

صعود به قله‌ی تاکاهو از طریق مسیر شماره ۱، حدود ۹۰ دقیقه زمان می‌برد. البته اگر به نقشه دقت کنید، در میانه‌های راه، قطار (Cablecar) و تله‌سیژی (Chair lift) هم تعبیه شده که به ترتیب با خطوط قرمز و فیروزه‌ای رنگ مشخص شده‌اند. با استفاده از یکی از این‌ها می‌توانید زمان صعود خود را به ۴۵ دقیقه کاهش دهید.

از قله‌ی تاهاکوسان به بعد، شبکه‌ی پیچیده و متنوع‌تری از مسیرهای طبیعت گردی وجود دارد که به بسیاری از بلندی‌های اطراف که همه در پارک ملی «چیچی‌بو تاما کای» قرار دارند، ختم می‌شود.

چشم‌انداز و اهمیت کوه تاکاهو

نزدیک ایستگاه نهایی قطار، سکویی برای مشاهده منظره‌ی زیبای و پانورامیک از شهر توکیو جای گرفته است. اگر بخت با شما یار و هوا صاف باشد، می‌توانید کوه فوجی هم ببینید.

کوه تاکاهو، کوهستانی مقدس محسوب شده و بیش از ۱۰۰۰ سال است که از آن به عنوان نیایشگاهی کوهستانی استفاده می‌کنند. به طور کلی در فرهنگ ژاپنی‌ها، کوهستان‌ها و طبیعت‌شان، محلی مقدسی و خانه‌ی ارواح و الهه‌ها است.

دیدنی‌های تاکاهو

معبد یاکواوئین

یاکواوئین یکی از دیدنی‌هایی است که در مسیر نزدیکی مسیر صعود به قله‌ی تاکاهو قرار دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان بومی و غیربومی کوه تاکاهو، در راه خود سری به این معبد می‌زنند و از خدایان کوهستانی شینتو (مذهب سنتی ژاپنی‌ها) و بودایی بخت و اقبالی روشن طلب می‌کنند. مجسمه‌هایی از خدایان، یکی با بینی بلند و دیگری با منقاری شبیه به کلاغ، در این معبد و سایر بخش‌های کوهستان دیده می‌شوند.

پارک میمون‌ها و باغ گل‌های وحشی

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کوهستان تاکاهو که در حین گذر از مسیر شماره ۱ از آن بازدید خواهیم کرد، پارک میمون‌ها است. فضای محافظت شده‌ با دیوارهای شیشه‌ای این پارک، محل زندگی ۴۰ عدد از میمون‌های ماکاک ژاپنی است که یا در حال بازیگوشی هستند، یا در استخر قفس لم داده‌اند. مربیان این مجموعه در ساعات مختلفی از روز با همراهی ماکاک‌ها برنامه‌هایی دیدنی اجرا می‌کنند. همچنین در پارک میمون‌ها باغ گل‌های وحشی جای گرفته که مزین به ۵۰۰ نوع گیاه وحشی مختلف است.

چشمه‌ی آب گرم و حمام کِی‌ئو

در نزدیکی کوهپایه و در پشت ریل راه‌آهن، کی‌ئو تاکاهوسان اونسن گوکوراکویو (بله؛ اسم بلند و عجیبی است) قرار دارد که حمامی عمومی مجهز به چشمه‌های آب گرم است. این حمام مختلط نیست و بخش‌های خانم‌ها و آقایان مجزاست.

موزه‌ی ۵۹۹

موزه‌ی ۵۹۹ تاکاهو، به طبیعت و ویژگی‌های طبیعت‌شناختی یا اکولوژیکی کوهستان و مناطق اطراف تاکاهو اختصاص داده شده و بازدید از این موزه مجانی است. نام موزه به ارتفاع کوه تاکاهو اشاره دارد که ۵۹۹ متر است. قاعدتاً با این ارتفاع، نمی‌توان تاکاهو را کوهی بلند در نظر گرفت؛ با این حال همانطور که گفتیم، از لحاظ طبیعی و فرهنگی بسیار مهم است.

موزه ۵۹۹ معماری زیبا و بخش‌های بسیار جذابی دارد. مثل دیوار طبیعت که با استفاده از یک ویدیو پروژکتور بر روی آن بسته به شرایط، فصل و موارد دیگر، وضعیت طبیعت در کوهستان تاکاهو به تصویر در می‌آید. کار بسیار جالب دیگری که در این موزه کرده‌اند، بخشی به نام «آینده‌ی کوه تاکاهو» است. در این بخش می‌توانید آینده‌ی کوه تاکاهو در ۵۰ یا ۱۰۰ سال آینده را پیش‌بینی کرده و بسازید.

نکاتی برای بازدید از کوه تاکاهو

به دلیل فاصله‌ی کمی که این مقصد جذاب طبیعت‌گردی با پایتخت ژاپن یعنی توکیو دارد، در روزهای آخر هفته (حواستان باشد که منظور شنبه و یکشنبه است) جمعیت زیادی روانه‌ی این کوه می‌شوند. به طور خاص، در نیمه‌ی دوم ماه نوامبر (نیمه اول آبان) که کوهستان با برگ‌ها رنگارنگ پاییزی تزئین می‌شود، تاکاهو به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای مشاهده‌ی کویو (برگ‌های پاییزی به ژاپنی) تبدیل می‌شود.

اگر در مورد ژاپن اطلاعاتی داشته باشید، می‌دانید که از جذابیت‌ها و نمادهای این کشور، شکوفه‌های گیلاس است که در اواسط بهار، کشور را غرق در صورتی و سفید می‌کنند. در مسیر، کوهپایه و قله‌ی تاکاهو تعدادی از درخت‌های گیلاس وجود دارند ولی بهترین جا برای دیدن شکوفه‌های زیبا، ناحیه‌ی ایتچودیارا است که از قله ۳۰ دقیقه‌ای فاصله دارد. این ناحیه با نام «تاکاهوسان سِنبون‌زاکورا» هم شناخته می‌شود که به معنی هزاران درخت گیلاس کوه تاکاهو است. تعداد بسیاری از انواع درختان ایتچودیارا را پوشانده‌اند و بهترین زمان برای بازدید از آن‌ها، نیمه‌ی دوم ماه آوریل (نیمه اول اردیبهشت) است.


16/ شهریور/1398


لینک: کوه_تاکاهو

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف